اشتراک گذاری

مادربرد لپ تاپ ایسر

آنچه در این مقاله می خوانید، چکیده ای مفید و کاربردی در مورد مادربرد لپ تاپ ایسر، دلایل و علائم خرابی این قطعه و نحوه تعمیرات آن است. مادربرد به عنوان اصلی ترین جزء سیستم های کامپیوتری و مغز دستگاه، به نوعی با تمامی قطعات دیگر در ارتباط است. خرابی این قطعه، مشکلات زیادی را در سیستم ایجاد کرده و عملکرد آن را  کاملا مختل می کند. حتی گاهی تداوم خرابی های مادربرد لپ تاپ ایسر و دیگر برندها، مشکلات جبران ناپذیری را در سیستم ایجاد می کند. این در حالی است که اگر علائم آسیب دیدگی مادربرد را بشناسید، با اقدام به موقع، از آسیب دیدگی بیشتر لپ تاپ خود جلوگیری خواهید کرد. در صورت نیاز به تعمیر مادربرد لپ تاپ acer هم می توانید از تیم تعمیرات لپ تاپ در نمایندگی ایسر مرکز سخت افزار ایران کمک بگیرید.

مادربرد لپ تاپ ایسر

تعمیر مادربرد لپ تاپ ایسر

تعمیر مادربرد لپ تاپ ایسر به دلیل وجود قطعات مختلف بر روی آن نیاز است توسط تعمیرکار مجرب و متخصص مورد بررسی قرار بگیرد. قطعات بر روی این برد بسیار به یکدیگر نزدیک هستند به همین دلیل اگر توسط تعمیرکار مبتدی مورد تعمیر قرار بگیرد ممکن است به سایر قطعات آسیب وارد شود.

همچنین اتصالات این قطعات بسیار پیچیده است و هرگونه خطا و اشتباه در تعمیرات مادربرد لپ تاپ ایسر سایر قطعات را تحت تاثیر قرار داده و منجر به خرابی های بیشتر می شود. واحد تعمیرات لپ تاپ ایسر به دلیل بهره مندی تمام ابزار آلات مورد نیاز برای تعیرات می توانند تمامی عیوب مادربرد را برطرف کند. تعویض مادربرد لپ تاپ ایسر از تخصصی ترین خدمات ارائه شده در این واحد می باشد.

دلایل خرابی مادربرد لپ تاپ ایسر

همان طور که پیش تر اشاره کردیم این برد بسیار حساس است و معمولا بر اثر تحت فشار قرار گرفتن یا ضربه خوردن دچار اختلال و آسیب دیدگی می شود. از دیگر دلایل رایج خرابی مادربرد حرارت زیاد می باشد. بر روی تمام لپ تاپ ها چیپ هایی وجود دارند که در اثر کار کردن گرما تولید می کنند و این گرما بر تمام قطعات تاثیر گذار است در نتیجه باید به نوعی مهار شود . اگر این گرما مهار نشود و ادامه دار باشد ممکن است که قطعه روی مادربرد شما در اثر داغ شدن زیاد آسیب ببیند در نهایت منجر به از کار افتادن دستگاه شود. هیت سینک قطعه ای است که برای جلوگیری از بروز این مشکل مورد استفاده قرار می گیرد.

هیت سینک قطعه ای فلزی است که به یک فن متصل می باشد. این قطعه بر روی چیپ قرار می گیرد و به دلیل بهره مندی از فن می تواند حرارت را به بیرون منتقل کند. خرابی مادربرد بر تمامی بخش های دستگاه تاثیر گذار است به طوری که مشکلاتی مثل روشن نشدن لپ تاپ ، خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ ، قطع صدای لپ تاپ ، تصویر نداشتن لپ تاپ  و… در اغلب موارد با خرابی مادربرد لپ تاپ ایسر در ارتباط است. البته همیشه وجود این مشکلات به دلیل خرابی این قطعه نیست به همین دلیل در صورت بروز این خرابی ها لازم است دستگاه توسط تعمیرکار متخصص عیب یابی شود.

علائم خرابی مادربرد لپ تاپ acer

اگرچه آسیب دیدگی مادربرد می تواند کل سیستم را درگیر کرده و مشکلات جبران ناپذیری را ایجاد کند، اما خوشبختانه این مسئله قابل تشخیص است. یعنی با توجه به یک سری علائم و نشانه ها، می توانید متوجه خرابی مادربرد شده و در صورت نیاز، این قطعه را ترمیم یا تعویض نمایید. مثلا اگر دیدید لپ تاپ شما روشن شده و فن نیز به درستی کار می کند در حالی که نمی توانید کاری با آن انجام دهید، احتمالا مادربرد لپ تاپ ایسر شما آسیب دیده است. در این شرایط صفحه نمایش روشن نمی شود و لپ تاپ کار نمی کند. همچنین در صورت خرابی مادربرد، صدای هارد شنیده می شود. بهتر است به محض مشاهده هریک از این علائم، از نمایندگی تعمیر لپ تاپ ایسر برای عیب یابی و ترمیم این قطعه کمک بگیرید.

مشکلات رایج مادربرد لپ تاپ

اختلال no power

روشن نشدن لپ تاپ می تواند یکی از علائم اصلی آسیب دیدگی مادربرد باشد. اگر مادربرد به دلیل ضربه، نفوذ مایعات یا عوامل دیگر آسیب دیده باشد، ممکن است سیستم کلا روشن نشود. در این شرایط، باید لپ تاپ توسط یک تعمیرکار ماهر بررسی شده و به شکل تخصصی، تعمیر گردد.

سوختن مادربرد

عواملی مثل جریان کشیدگی، استفاده بیش از حد و نوسانات برق، موجب سوختن مادربرد لپ تاپ ایسر و دیگر برندها می شوند. باید بدانید که در این شرایط امکان تعمیر مادربرد وجود ندارد و حتما باید این قطعه را با نمونه جدید جایگزین کرد.

سوختن چیپست مادربرد

در مادربرد چیپست هایی تعبیه شده اند که به دلایلی همچون استفاده از منبع تغذیه غیر استاندارد و استفاده از لوازم جانبی معیوب دچار آسیب دیدگی شده و یا می سوزند. معمولا اگر سریع اقدام کنید، می توان مادربرد لپ تاپ ایسر را در این شرایط ترمیم کرد.

مشکلات شیارهای گسترش

شیار PCI یا همان شیار گسترش ، گاها بر اثر ضربه خوردن مادربرد، استفاده از منابع برق غیر استاندارد و دیگر آسیب دیدگی های برد اصلی آسیب می بیند. در بیشتر موارد امکان تعمیر مادربرد لپ تاپ acer با مشکلات شیار گسترش وجود دارد و معمولا نیازی به تعویض این قطعه نیست.

تعمیر مادربرد لپ تاپ ایسر

تعمیرات لپ تاپ ایسر

واحد تعمیرات لپ تاپ ایسر با بهره مندی از مجرب ترین متخصصان می تواند تمام عیوب سخت افزاری و نرم افزاری لپ تاپ را برطرف کند. دسترسی این واحد به جدیدترین ابزار برای تعمیرات سبب شده کیفیت خدمات ارائه شده دوچندان شود.

تیم تعمیراتی این واحد در وهله ی اول سعی در ترمیم و تعمیر قطعات دارند. در بعضی موارد خرابی به وجود آمده زیاد است و یا حتی قطعه سوخته است در این مواقع تعمیرات امکان پذیر نیست و لازم است قطعات تعویض شوند، در این زمان قطعات مورد نظر با نمونه های اورجینال جایگزین می شوند.

تیم متخصص حاضر در این واحد به دلیل بهره مندی از مهارت و دانش مورد نیاز برای تعمیرات لپ تاپ می توانند تمام عیوب این دستگاه را برطرف کنند. تعمیر مادربرد لپ تاپ ایسر یکی از تخصصی ترین خدماتی است که در این واحد ارائه می شود. نصب تمام برنامه های مورد نیاز کاربران از دیگر خدماتی است که در این واحد ارائه می شود.

نمایندگی ایسر

نمایندگی ایسر آماده ی فروش تمام محصولات کمپانی ایسر می باشد. خدمات فروش و پس از فروش نیز در این نمایندگی ارائه می شود. تمامی محثولات موجود در این نمایندگی اورجینال بوده و دارای کارت گارانتی معتبر می باشد. فروش در این نمایندگی با بهره مندی از مشاوران حرفه ای انجام می شود.

با مراجعه به نمایندگی ایسر می توانید تمام اطلاعات تخصصی محصول مورد نظر خود را از مشاوران ما دریافت کنید. مشاوران حاضر در این نمایندگی متناسب با نیاز شما بهترین محصول را به شما معرفی خواهند کرد. انتخابی هوشمندانه به شما کمک می کند تا کاربری مورد نیاز خود را به دست بیاورید.

تعمیرات ایسر

تعمیرات ایسر برای ارائه ی تخصصی ترین خدمات به واحد های مختلف تقسیم بندی شده است. هر یک از این واحد ها به صورت تخصصی به تعمیر یکی از محصولات شرکت ایسر می پردازند. تعمیرات ایسر تنها توسط برترین متخصصان انجام شده و شما را از مراجعه به سایر مراکز بی نیاز می کند.

تعویض قطعات نیز توسط مجرب ترین تعمیرکاران صورت می گیرد و تنها با نمونه ی اصلی همان قطعه جایگزین می شود. تمامی قطعات جایگزین شده دارای ضمانت اصالت کالا می باشند. تمامی محصولات ایسر با هر گونه اختلال در این مرکز قابل ترمیم و تعمیر می باشند.خدات ارائه شده در واحد تعمیرات ایسر برای کاربران تضمین می شود.

برای مطالعه دیگر مطالب سایت در زمینه اخبار، مقالات، سوالات متداول و محصولات به لینک‌های زیر مراجعه کنید.

Rate this post