اشتراک گذاری

ری استارت شدن کامپیوتر

ری استارت شدن کامپیوتر یکی از مشکلات شایع این دستگاه است که کاربران را با نگرانی هایی مواجه می سازد. این مشکل به دلایل نرم افزاری و سخت افزاری مختلفی روی داده و به این ترتیب عملکرد سیستم را تحت تاثیر قرار می دهد. برای رفع این مشکل، باید اول دلایل بروز آن مشخص شده و سپس اقدامات تعمیراتی انجام گردد. همانطور که مطلع هستید، کامپیوتر یک سیستم پیچیده است که از قطعات و بخش های متعددی تشکیل شده است.

بروز هرگونه مشکل در این قطعات می تواند به سایر بخش ها نیز آسیب رسانده و عملکرد کلی سیستم را مختل نماید. از این رو بهتر است که برای رفع مشکل ری استارت شدن کامپیوتر ایسر خود، به متخصصین تعمیرات کامپیوتر در نمایندگی ایسر مراجعه نمایید. در ادامه این مطلب، شما را با مبانی و روش های برطرف کردن این مشکل آشنا می کنیم.

چرا کامپیوتر ری استارت می شود؟

همانطور که اشاره کردیم، ری استارت شدن کامپیوتر ایسر دلایل متعددی دارد. در زیر به بررسی دلایل اصلی بروز این مشکل می پردازیم:

دلایل نرم افزاری ری استارت شدن کامپیوتر

یکی از مهم ترین دلایل ری استارت شدن کامپیوتر، مربوط به مشکلات و اختلالات نرم افزاری می باشد. در بخش تنظیمات سیستم عامل ویندوز، بخشی وجود دارد که در صورت بروز خطا در سیستم، کامپیوتر را ریست می کند. ویروسی شدن سیستم، نصب نادرست درایوهای مادربرد، کارت گرافیک، مودم و … در سیستم، نصب برنامه ها به صورت ناقص، استفاده دو برنامه از منبعی مشترک در ویندوز، وجود برنامه های قدیمی در ویندوز و مواردی از این دست، دلایل بروز مشکلات و خطاهای یاد شده در سیستم می باشند.

به عبارت بهتر می توان گفت که این ویژگی، به نوعی از سیستم در مقابل آسیب های جدی تر جلوگیری می کند. ری استارت شدن کامپیوتر در این شرایط، اتفاق بدی نیست و شما را از وجود یک نقص در سیستم تان مطلع می سازد.

دلایل سخت افزاری ریستارت شدن کامپیوتر

مشکلات بخش سخت افزار نیز در بررسی دلایل ری استارت شدن کامپیوتر اهمیت دارد. مواردی همچون گرم شدن بیش از حد cpu، ضعف یا وجود مشکل در عملکرد پاور، مشکلات مادربرد (گرم شدن بیش از حد مادربرد)، داغ شدن کارت گرافیک، تکان خوردن شدید کامپیوتر و مادربرد و …، عمده دلایل سخت افزاری ری استارت شدن سیستم رایانه ایسر به شمار می روند.

توجه داشته باشید که تشخیص صحیح این دلایل، تنها از عهده افرادی بر می آید که تجربه و مهارت کافی در تعمیرات کامپیوتر داشته باشند و با جزئیات قطعات این دستگاه کاملا آشنا باشند. همکاران مجرب ما در واحد تعمیرات ایسر، تا رفع کامل مشکل ری استارت شدن کامپیوتر در کنار شما خواهند بود.

راه حل ری استارت شدن کامپیوتر

اگر به صورت مکرر مشاهده کردید که کامپیوتر ایسر شما ری استارت می شود، لازم است از یک تعمیرکار زبده در حوزه تعمیرات رایانه کمک بگیرید تا راهنمایی ها و راه حل های لازم را به شما ارائه دهند. در زیر، به برخی از راه حل های رایج برای رفع مشکل ری استارت شدن کامپیوتر اشاره می کنیم:

اولین اقدام برای رفع مشکل ری استارت شدن کامپیوتر این است که دریچه کیس خود را باز نگاه دارید و یا کولر یا پنکه ای را در اطراف خود روشن کنید. اگر یادتان باشد در ابتدای مطلب گفتیم که یکی از دلایل بروز این مشکل، داغ شدن سیستم است. همچنین می توانید با نصب یک فن اضافی در داخل کیس و خنک کردن سیستم، مشکل را برطرف نمایید.

با مراجعه به بایوس سیستم، نحوه عملکرد فن سی پی یو را بررسی نمایید. بالا بودن دمای این قطعه نشان دهنده خرابی فن بوده و باید اقدام به تعمیر فن کامپیوتر ایسر خود نمایید.  پس از تعمیر یا تعویض فن، دیگر شاهد ری استارت شدن کامپیوتر نخواهید بود.

همانطور که گفتیم، گاهی کامپیوتر به این دلیل ری استارت می شود که ویروس یا نرم افزار مخربی وارد سیستم شده و تنظیمات ویندوز را مختل کرده است. با نصب و فعال سازی یک آنتی ویروس قوی و ویروس کشی سیستم، مشکل ری استارت شدن کامپیوتر برطرف خواهد شد.

نمایندگی تعمیرات کامپیوتر

نمایندگی تعمیرات کامپیوتر، با حضور کارشناسان نرم افزار و سخت افزار، با کیفیت ترین خدمات را در این زمینه به کاربران ارائه می دهد. متخصصین این مرکز، پس از بررسی همه جانبه ی کامپیوتر مورد نظر و تشخیص مشکل، اقدام به تعمیر آن با استفاده از تجهیزات و برنامه های پیشرفته می نمایند. فعالیت های این نمایندگی به برند خاصی محدود نبوده و شما می توانید انواع مدل های کامپیوتر خود را برای تعمیر به متخصصین ما بسپارید.

لازم به ذکر است که برای رفع مشکل ری استارت شدن کامپیوتر ایسر خود نیز می توانید روی مهارت همکاران ما حساب کنید. کارشناسان آی تی در نمایندگی تعمیرات کامپیوتر با استفاده از پیشرفته ترین برنامه و ابزار روز دنیا، تعمیر این محصول را در تخصصی ترین و حرفه ای ترین سطح انجام می دهند.

نمایندگی مجاز ایسر

نمایندگی مجاز ایسر ، ارائه دهنده رسمی و معتبر خدمات فروش و ترمیم محصولات این شرکت به کاربران می باشد. انواع تولیدات کمپانی بزرگ ایسر، در این نمایندگی به فروش رسیده و به صورت تخصصی تعمیر می گردند. به منظور تحقق شعار مشتری مداری و ارائه سرویس های هرچه با کیفیت تر به شما کاربران گرامی، در صورت نیاز به کسب اطلاعات در مورد هریک از محصولات این شرکت و یا تعمیرات آنها می توانید با نمایندگی ایسر در تهران تماس گرفته و ضمن صحبت با مشاورین ما، مشکل خود را برطرف نمایید. گفتنی است بخش تعمیرات ایسر نیز در این نمایندگی با قدرت فعالیت می کند و خدمات و سرویس های نوین تعمیراتی را به کاربران ارائه می نماید.

اخبار، اطلاعات، مقالات و سوالات متداول کاربران درباره کمپانی ایسر و محصولات مربوط به آن را در سایر قسمت های سایت دنبال کنید

Rate this post