اشتراک گذاری

خرابی تصویر پروژکتور ایسر

خرابی تصویر پروژکتور ایسر یکی از مشکلاتی است که بسیاری از کاربران پروژکتور با آن روبه رو هستند. مشکلات تصویر امکان استفاده از دستگاه را به طور کلی منتفی می سازد. همه ما می دانیم که پروژکتور دستگاهی است که تصویر را روی صفحاتی با ابعاد بزرگ به نمایش در می آورد. مشکلاتی که در تصویر سازی این دستگاه رخ می دهد، در حقیقت کل عملکرد دستگاه را با اختلال روبه رو می کند و امکان استفاده از پروژکتور ایسر را از بین می برد.

خرابی-تصویر-پروژکتور-ایسر

بررسی خرابی تصویر پروژکتور ایسر

یک پروژکتور از جمله پروژکتور ایسر ، باید عمود بر سطح نمایش قرار گیرد تا بهترین کیفیت تصویری را ارائه دهد. در غیر این صورت تصویر دچار پیچیدگی خواهد شد که تحت عنوان Key stoning شناخته می شود در چنین شرایطی با خرابی تصویر پروژکتور ایسر روبه رو هستید، معمولا یک طرف تصویر کمی بزرگتر از طرف دیگر آن است. 

ممکن است تنظیمات تصحیح Keystone این مشکل را بر طرف می کند، اما مکانیزم مذکور یک روش دیجیتالی است که تفکیک پذیری قابل دسترسی را دستکاری کرده و در نتیجه کیفیت تصویر را کاهش می دهد. بهتر است برای رفع این ایراد و اختلال از یک مرکز معتبر تعمیرات ایسر کمک بگیرید تا مشکل به درستی ریشه یابی و برطرف شود.

خرابی های رایج تصویر پروژکتور ایسر

تغییر رنگ تصویر پروژکتور ایسر

اگر در تصویری که پروژکتور ارائه می دهد سایه رنگ‌های زرد، قرمز، بنفش یا آبی دیده شود- فرقی ندارد تمام تصویر یا بخشی از تصویر باید دستگاه را سرویس کنید. این ایراد یک مدل از خرابی تصویر پروژکتور ایسر است. تغییر رنگ تصویر نشان دهنده وجود اشکال در چرخه رنگ پروژکتورهای DLP یا صفحات پلاریزه در پروژکتورهای LCD است.

اگر تغییر رنگ در پروژکتورهای ال سی دی به تازگی ظاهر شده باشد، این امکان وجود دارد که با تمیز کردن، کار کردن و کالیبره مجدد ماژول رنگ این مشکل حل شود. هرگز فراموش نکنید که اگر این موضوع را جدی نگیرید، اندکی بعد مجبور خواهید بود با تعویض صفحات پلاریزه یا منشور (prism assembly) هزینه بسیار بیشتری برای تعمیر خرابی تصویر پروژکتور ایسر بپردازید.

وجود گرد و غبار و لکه‌های سیاه بر روی تصویر پروژکتور

فراموش نکنید که لازم است گردگیری ویدئو پروژکتور هر شش ماه یکبار انجام شود. این کار برای پیشگیری از خرابی تصویر پروژکتور ایسر بسیار موثر است. تجمع گرد و غبار در بخش‌های نوری، اپتیکال و ماژول دستگاه، افت عملکرد پروژکتور ایسر را به دنبال دارد. تجمع گرد و غبار در بخش‌های نوری یا اپتیکال معمولا به شکل نقطه یا لکه بر روی تصویر ظاهر می شود. 

اگر نقطه ها به صورت سایه یا رنگ رنگ باشند، بدان معنی است که گرد و غبار بر روی ماژول نشسته و چرخه رنگ در (پروژکتورهای دی ال پی) یا در صفحات پلاریزه (در پروژکتورهای ال سی دی) نیاز به تمیز شدن دارند. در برخی از موارد نادر هم این عیوب ممکن است ناشی از آسیب دیدن چیپ DLP و یا آسیب دیدگی در منشورprism assembly و یا بلوک های نوریoptical block باشد.

کم نوری یا گرفته بودن تصویر پروژکتور ایسر

خرابی لامپ پروژکتور ایسر اشکالاتی نظیر کم‌نوری یا گرفته بودن تصویر پروژکتور را به دنبال دارد. توصیه کارشناسان و تکنسین ها این است که همواره برای جلوگیری از خرابی تصویر پروژکتور ایسر پس از ۳۰۰۰ ساعت، لامپ‌های دستگاه تعویض شوند. برای اطلاع از عمر مفید لامپ دستگاه خود دفترچه راهنما را مطالعه کنید. لامپ‌های اورجینال و اصلی را جایگزین کنید، زیرا لامپ‌های تقلبی به علت ایجاد نوسانات برق، منجر به ناکارآمدی منبع تغذیه، شکست بالاست و یا حتی نقص درمادربرد می شوند. هرگز فراموش نکنید که در صورت عدم تعویض به موقع لامپ و ترکیدن آن در داخل دستگاه امکان آسیب به سایر قسمت‌ها وجود دارد.

سیاهی بخشی از تصویر پروژکتور یا نبود بخشی از تصویر

اگر ویدئو پروژکتور ایسر شما از نوع DLP است و در تصویر دریافتی از این دستگاه بخش‌های سیاهی دیده می شود، این اشکال احتمالاً به دلیل وجود یک تراشه شکسته شده DLP است. برای تعمیر خرابی تصویر پروژکتور ایسر در چنین اختلالی باید مسیر تعویض را پیش بگیرید. به علاوه در تمامی پروژکتورها این اشکال می‌تواند در نتیجه آسیب منشور یا بلوک های نوری باشد. در هر صورت یک متخصص ماهر و مجرب باید دستگاه را به دقت بررسی کند تا با عیب یابی دقیق و درست مشکل را برطرف سازد.

تعمیر خرابی تصویر پروژکتور ایسر

برای تعمیر خرابی تصویر پروژکتور ایسر انتخاب یک مرکز معتبر و متخصص اهمیت بسیاری دارد. توصیه می کنیم که هرگز در این انتخاب سهل انگاری نکنید. زیرا عواقب جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت. در مرکز تخصصی تعمیرات پروژکتور ایسر، تعمیر خرابی تصویر پروژکتور ایسر با امکانات بالا و به کمک تجهیزات مدرن و پیشرفته انجام می شود.

نمایندگی مجاز ایسر

نمایندگی مجاز ایسر را مرکز سخت افزار ایران راه اندازی کرده است تا تمام کاربران ایسر به راحتی بتوانند خدمات مختلف در بخش فروش، پس از فروش و تعمیرات ایسر را دریافت کنند. تمام این سرویس ها و خدمات همراه با ارائه ضمانت نامه های رسمی و کتبی است. نمایندگی مجاز ایسر نیازسنجی دقیقی از کاربران انجام داده است و سرویس های خود را بر اساس این نیاز ها تدارک دیده است. این نمایندگی تمام قوانین و مقررات تعمیرگاه مجاز ایسر برای خدمات رسانی را رعایت می کند و بهترین و بالاترین کیفیت را برای کاربران به ارمغان می آورد. برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

Rate this post