اشتراک گذاری

بایوس لپ تاپ ایسر

بایوس لپ تاپ یکی از مهم ترین قطعات در انواع لپ تاپ ها و کامپیوتر ها می باشد. بایوس یک سخت افزار است که در داخل یک تراشه بر روی همه مادربرد ها و در کامپیوترهای شخصی سازگار با IBM نصب می شود. سخت افزار به برنامه‌ های سطح پایین گفته می‌ شود که در چیپ ‌های الکتریکی ذخیره شده و معمولاً کنترل آن دستگاه را بر عهده دارند. در این قسمت قصد داریم به بررسی وظایف بایوس لپ تاپ ایسر بپردازیم.

از وظایف این قطعه می توان به  تست سلامت قطعات سخت افزاری دستگاه قبل از راه اندازی آن ، بارگذاری سیستم عامل، تنظیمات پایه ای سخت افزار ها و هماهنگی میان آن ها و کنترل قطعات سخت افزاری اشاره کرد. در ادامه به بررسی چگونگی به روز رسانی بایوس لپ تاپ ایسر و نکات مهم در انجام این فرآیند می پردازیم. همراه ما باشید. اطلاع از چگونگی این کار به شما کمک می کند تا در مواقع مورد نیاز از این راه کار ها استفاده کنید مشکل دستگاه را برطرف کنید.

بایوس-لپ-تاپ-ایسر

ورود به بایوس لپ تاپ ایسر

اگر  قصد بوت از بایوس یا ورود به صفحه ی بایوس را دارید باید در قدم اول بعد از نمایش لوگو و آرم شرکت روی صفحه لپ تاپ ، کلید F2 را چندین بار فشار پشت سر هم فشار دهید تا صفحه آبی مخصوص بایوس نمایش داده شود اما اگر شما کاربر یک کامپیوتر رومیزی ایسر هستید باید یکبار کلید del در کیبورد را بزنید تا بعد از چند ثانیه به صفحه ی بایوس منتقل شوید.

به روز رسانی بایوس لپ تاپ ایسر

  • در قدم اول برای به روز رسانی یا آپدیت بایوس لازم است به سایت تولید کننده لپ تاپ ایسر مراجعه کرده و مشخصات لپ تاپ خود را وارد کنید، سپس منتظر بمانید تا درایور های مرتبط با سیستم شما نمایش داده شود.
  • در مرحله ی دوم آخرین ورژن از نرم افزار بایوس  مرتبط با سیستم خود را دانلود کنید ، زیرا ورژن های پیشرفته عملکرد و سرعت بهتری دارند.
  • در مرحله سوم لازم است به آماده سازی لپ تاپ برای بروز رسانی بایوس بپردازید

نکات مهم در بروز رسانی بایوس لپ تاپ ایسر

  • تا زمانی که سیستم نیازی به آپدیت بایوس دارد این کار را انجام ندهید.
  • در هنگام به روز رسانی بایوس اگر سیستم قفل کرد تا رفع آن منتظر بمانید و از ری ست کردن سیستم خودداری کنید.
  • در صورتی که به هنگام به روز رسانی سیستم با مشکل مواجه شد و دیگر روشن نشد برای تعمیر آن حتما  به نمایندگی رسمی تعمیر لپ تاپ ایسر مراجعه کنید. متخصصان در این واحد آی سی مربوط به بایوس را با نمونه ی اورجینال جایگزین کرده و مشکل را برطرف می کنند. در مواردی نیز مهندسان با استفاده از برنامه های گوناگون به فلش بایوس قبلی می پردازند.
  • به یاد داشته باشید هر گونه تعمیرات ناآگاهانه مثل باز کردن قطعاتی مثل باطری، مادربرد و … تنها آسیب های بیشتری به دستگاه وارد کرده و مشکل دستگاه را برطرف نمی کند. به یاد داشته باشید هر گونه تعمیرات که توسط افراد بی تجربه انجام شود ممکن است آسیب های جبران ناپذیری را به دستگاه شما وارد کند.

این مطلب جذاب را از دست ندهید :دلایل چشمک زدن صفحه لپ تاپ

آماده سازی لپ تاپ برای بروز رسانی بایوس

  • غیر فعال کردن آنتی ویروس لپ تاپ
  • این کار به دلیل جلوگیری از بلوک شدن فایل ها در زمان به روز رسانی انجام می شود. در صورت بروز این مشکل به روز رسانی بایوس لپ تاپ ایسر با شکست مواجه شده و لپ تاپ روشن نخواهد شد.
  • باطری لپ تاپ را فول شارژ کنید و دستگاه را مستقیم به برق شهری وصل کنید.
  • کلیه ی برنامه های در حال اجرا را به طور کامل ببندید.
  • پس از اتمام دانلود فایل مربوطه آن را اجرا کنید. به جهت اطمینان سیستم به صورت خودکار سوالی مرتبط با به روز رسانی از کاربر می پرسد. در این زمان با انتخاب ok فرآیند به روز رسانی آغاز می شود.
  • پس از اتمام به روز رسانی ورژن جدید به صورت خودکار جایگزین نسخه ی قبلی خواهد شد.

نمایندگی لپ تاپ ایسر

نمایندگی لپ تاپ ایسر انواع لپ تاپ ایسر را به صورت اورجینال به فروش می رساند. انواع لپ تاپ های ایسر در این نمایندگی همراه با ضمانت نامه ی معتبر به فروش می رسند. انواع خدمات مرتبط با فروش و تعمیرات لپ تاپ در این مجموعه ارائه می شود.

 حضور مشاوران مجرب در این نمایندگی از دیگر امتیازات این مجموعه به شمار می رود. شما می توانید با مراجعه به نمایندگی ایسر اطلاعات فنی هر دستگاه را از مشاوران دریافت کنید. بهره مندی از این اطلاعات به شما کمک می کند تا انتخابی متناسب با سلیقه و نیاز خود داشته باشید.

تعمیر محصولات ایسر

تعمیر انواع تولیدات این شرکت در این واحد انجام می شود. کاربران می توانند در صورت بروز هر گونه عیب و ایراد به واحد تعمیرات ایسر مراجعه کرده و از خدمات آن بهره مند شوند. تعمیرات در این واحد توسط مهندسان و متخصصان مجرب انجام می شود. این واحد با دسترسی به انواع ابزارآلات می تواند انواع خدمات تعمیراتی را ارائه کند.

کادر فنی این مجموعه به دلیل بهره مندی از به روز ترین اطلاعات و دانش و مورد نیاز برای تعمیرات می توانند خدمات تعمیراتی انواع تولیدات این شرکت را در مدت زمانی کوتاه ارائه کنند. تمامی خدمات ارائه شده در این واحد برای کاربران تضمین می شود. تعویض قطعات معیوب انواع دستگاه های ایسر از تخصصی ترین خدمات ارائه شده در این واحد می باشد.

اخبار، اطلاعات، مقالات مرتبط و سوالات متداول کاربران درباره کمپانی ایسر را در سایر قسمت های سایت دنبال کنید

3.3/5 (3 امتیاز)