اشتراک گذاری

ترفندهای تمیز کردن لپ تاپ

در این مقاله قصد داریم روش ها و نکاتی را در مورد تمیز کردن لپ تاپ به شما کاربران عزیز ارائه دهیم. همانطور که اطلاع دارید، دستگاه هایی همچون لپ تاپ و کامپیوتر همواره در معرض آلودگی و گرد و خاک قرار دارند و مرتبا باید پاکسازی شوند. نفوذ موادی همچون ذرات گرد و خاک، چربی، پرز فرش و … به داخل لپ تاپ ایسر می تواند زمینه ساز بروز مشکلات جدی در قطعات این دستگاه شود.

حتی ممکن است در اثر بروز این اتفاق، قطعات لپ تاپ بسوزند و به این ترتیب، هزینه گزافی روی دست شما بگذارند. کارشناسان تعمیر لپ تاپ در نمایندگی ایسر به کاربران توصیه می کنند که برای پیشگیری از چنین مواردی، هر چند وقت یک بار لپ تاپ خود را تمیز کنند. البته این فرایند باید با رعایت نکاتی انجام شود؛ در غیر این صورت ممکن است کاربران به صورت ناخواسته موجب ایجاد آسیب هایی در لپ تاپ و قطعات آن شوند. برای آشنایی با ترفندها و روش های تمیز کردن لپ تاپ با ما همراه باشید.

ترفندهای تمیز کردن لپ تاپ

کدام بخش های لپ تاپ را تمیز کنیم؟

تمیز کردن لپ تاپ یک فرایند کلی است که تقریبا همه بخش های این دستگاه را در بر می گیرد. اما مهم ترین بخش های لپ تاپ ایسر که باید هر چند وقت یک بار تمیز شوند، عبارتند از:

1- کیس یا محفظه نگهدارنده که می تواند شامل قاب روی صفحه کلید، قاب دور نمایشگر، بخش زیرین لپ تاپ و بخش پشتی نمایشگر باشد.

2- صفحه کلید که معمولا پس از مدتی، شاهد چسبیدن پرز، گرد و خاک، چربی و … به آن خواهید بود.

3- نمایشگر یکی دیگر از مهم ترین بخش هایی است که برای تمیز کردن لپ تاپ باید مورد توجه قرار بگیرد. وجود لکه های آلودگی روی این قطعه همواره برای کاربران آزار دهنده است.

4- دریچه های خروج هوا هم جزء قطعات مهم لپ تاپ است که نیاز به تمیز کردن دارد. این بخش معمولا بیشترین میزان پرز و گرد و غبار را به خود جلب می کند.

5- پورت های لپ تاپ ایسر نیز همواره در معرض آلودگی قرار داشته و باید تمیز شوند.

ابزار تمیز کردن لپ تاپ

برای تمیز کردن لپ تاپ نیاز به ابزار و تجهیزات چندان پیشرفته ای نیست و نیاز نیست هزینه چندانی برای این منظور بپردازید. یک دستمال نرم و لطیف، برس یا مسواک نرم، الکل صنعتی، محلول پاک کننده نمایشگر، آب مقطر یا تصفیه شده و دستگاه فشرده کننده هوا تمامی تجهیزاتی هستند که برای تمیز کردن بخش های مختلف لپ تاپ ایسر به آنها نیاز دارید. هریک از این ابزار برای پاکسازی یکی از بخش های لپ تاپ مورد استفاده قرار می گیرند؛ به عنوان مثال دستگاه فشرده سازی هوا ابزاری است که با استفاده از آن می توانید صفحه کلید را تمیز کنید. در ادامه به بررسی مراحل این فرایند خواهیم پرداخت.

اگر قصد فروش لپ تاپ خود را دارید، اما اطلاعات شخصی زیادی روی آن وجود دارد، مقاله «پاک کردن اطلاعات لپ تاپ قبل از فروش» را بخوانید. 

مراحل تمیز کردن لپ تاپ ایسر

برای تمیز کردن لپ تاپ ، اول باید دستگاه را خاموش کرده و تمامی کابل ها و اتصالات آن را جدا نمایید. سپس درب لپ تاپ را ببندید و سطح بدنه را با استفاده از دستمال نرم تمیز کنید. سپس الکل صنعتی را با مقداری آب مقطر ترکیب کرده و در یک بطری اسپری بریزید. یک دستمال را به محلول آغشته کرده و به آرامی آن را به سطح بدنه بکشید؛ توجه داشته باشید که این محلول به سرعت تبخیر شده و آسیبی به لپ تاپ شما نمی رساند. بعد از تمیز کردن سطح خارجی لپ تاپ acer ، درب دستگاه را باز کرده و قاب نمایشگر را با دستمال نرم تمیز کنید.

سپس با یک دستمال نرم که هیچ گونه رطوبتی ندارد، سطح ال سی دی را به آرامی تمیز کنید؛ مراقب باشید فشاری به نمایشگر وارد نشود. سپس با استفاده از دستگاه هوای فشرده، کیبورد و بخش های مختلف آن را به دقت گردگیری کنید. توجه داشته باشید که در این مرحله، درزها و شکاف های میانی کلید ها به خوبی تمیز شده و هیچ گونه آلودگی در آنها باقی نماند. در آخرین مرحله تمیز کردن لپ تاپ ، پورت ها و دریچه های خروج هوا را نیز با استفاده از دستگاه هوای فشرده به خوبی تمیز کنید.

مراحل تمیز کردن لپ تاپ ایسر

نکات مهم در پاکسازی لپ تاپ

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم، برای تمیز کردن لپ تاپ باید به چند نکته مهم و اساسی توجه کنید. یکی از مهم ترین نکات در این زمینه، استفاده کردن از دستمال های نرم و استاندارد برای تمیز کردن پورت ها و ال سی دی می باشد. همکاران ما در بخش تعمیرات ایسر به کاربران توصیه می کنند که به هیچ عنوان از دستمال کاغذی برای این منظور استفاده نکنند.

به ویژه برای تمیز کردن بخش هایی همچون هواکش و کیبورد، استفاده از دستمال کاغذی موجب بیشتر شدن پرزهای دستگاه می گردد. همچنین به یاد داشته باشید که استفاده از شیشه پاک کن برای تمیز کردن نمایشگر لپ تاپ، می تواند منشأ بروز آسیب های جدی در این قطعه باشد. لذا به هیچ عنوان در مراحل تمیز کردن لپ تاپ از این محلول استفاده نکنید.

نمایندگی ایسر در کرج

نمایندگی ایسر در کرج، مرکز رسمی و مجاز فروش و تعمیرات انواع مدل های لپ تاپ، مانیتور، تبلت، پروژکتور و … کمپانی acer در استان البرز محسوب می گردد. این مرکز، با دعوت از نیروهای دوره دیده و مجرب در بخش های مختلف، خدمات مفیدی را به کاربران ارائه نموده است. عرضه ی جدیدترین تولیدات ایسر به صورت اورجینال، ارائه ی مشاوره های تخصصی فروش و تعمیرات، ارائه ی گارانتی معتبر، تعمیرات ایسر، بررسی و ترمیم انواع محصولات ایسر و مواردی از این دست، مهم ترین اقداماتی هستند که نمایندگی ایسر در کرج ، با هدف تحقق شعار مشتری مداری انجام می دهد. شما کاربران گرامی با برقراری تماس با این مرکز، می توانید از خدمات و سرویس های متنوع نمایندگی acer به ویژه در زمینه تعمیرات ایسر بهره مند شوید.

Rate this post