اشتراک گذاری

تعویض ال سی دی لپ تاپ ایسر

یکی از بخش های اصلی لپ تاپ ایسر و البته سایر لپ تاپ ها، ال سی دی آن است که گاه با اشکالاتی نظیر ترک خوردگی و خرابی کامل مواجه می شود. خرابی ال سی دی لپ تاپ ایسر، به هر دلیل که اتفاق بیفتد بر عملکرد این دستگاه تأثیر شایانی دارد. چه این بخش از دستگاه به شکلی رابط میان کاربر و دستگاه است و خرابی آن، این ارتباط را برهم می زند. خوشبختانه خرابی های پیش آمده در LCD لپ تاپ ایسر عموماً قبل رفع است و بسته به مشکل به وجود آمده، می توان صفحه نمایش را تعمیر کرد و یا در برخی موارد صفحه نمایش جدیدی را جایگزین کرد.

برای اینکه متوجه شویم که آیا باید صفحه نمایش را عوض کرد می‌توان لپتاپ را به یک مانیتور خارجی از طریق پورت VGA لپتاپ  متصل کرد. در هر حال شما کاربران گرامی می توانید جهت دریافت تخصصی ترین سرویس های تعمیر و تعویض ال سی دی لپ تاپ ایسر به مرکز تعمیر لپ تاپ Acer مراجعه نمایید. در این مرکز پس از طی مراحل عیب یابی امکان یا عدم امکان تعمیر و تعویض ال سی دی لپ تاپ ایسر تشخیص داده شده و پس از کسب اجازه از شما، عملیات تعمیر بر روی دستگاه پیاده می گردد.

تعویض ال سی دی لپ تاپ ایسر

هزینه تعویض ال سی دی لپ تاپ ایسر

بسته به شدت آسیب دیدگی  نمایشگر، هزینه تعویض ال سی دی لپ تاپ ایسر متفاوت است. درواقع با توجه به این که lcd یکی از گران ترین قطعات لپ تاپ بوده و قیمت نمونه اصلی آن نیز بالاست، باید قیمت قطعه جدید را نیز در هزینه نهایی مد نظر داشته باشید.

البته تلاش تیم تعمیرات لپ تاپ ایسر این است که ضمن تعمیر lcd از تعویض آن جلوگیری کنند. اما گاهی شدت آسیب دیدگی نمایشگر بالاست و راهی جز تعویض آن وجود ندارد. به هر ترتیب هزینه تعویض نمایشگر لپ تاپ ایسر پیش از انجام این کار به اطلاع شما خواهد رسید؛ اما احتمال تغییر مبلغ اعلام شده در پایان عملیات تعویض وجود دارد.

چه موقع اقدام به تعویض نمایشگر لپ تاپ ایسر کنیم؟

اگر لپ تاپ شما روشن می شود، اما هیچ گونه تصویری در ال سی دی نمایش داده نمی شود، احتمالا مدارهای ال سی دی معیوب شده اند. البته در این شرایط باید مطمئن شوید که ایراد از کارت گرافیک و مادربرد نیست. همچنین گاهی ممکن است نور کم رنگ و یا هاله ای از تصویر در ال سی دی مشاهده گردد.

گاهی هم  لپ تاپ روشن شده و تصویر نیز به نمایش در می آید، اما پس از مدتی ناگهان تصویر از بین رفته و صفحه نمایش سیاه می شود. تمامی این موارد در کنار شکستن صفحه نمایش، تعویض ال سی دی لپ تاپ ایسر و دیگر برندها را ضروری می سازند.

نشانه ها و علل خرابی ال سی دی لپ تاپ ایسر

  • وارد شدن شوک فیزیکی به لپ تاپ
  • پرتاب یا سقوط لپ تاپ از ارتفاع
  • ریخته شدن مایعات بر روی مانیتور و صفحه نمایش لپ تاپ و خرابی تصویر
  • نوسانات برق
  • مشکلات چیپ گرافیک لپ تاپ
  • باز و بسته شدن بیش از حد درب لپ تاپ
  • خرابی اتصالات فلت مانیتور لپ تاپ و سیاه بودن صفحه نمایش در زمان روشن شدن عادی لپ تاپ
  • کم نور شدن مانیتور لپ تاپ در انواع LCD و LED
  • سیاه شدن مانیتور لپ تاپ همراه با قرمز
  • صورتی شدن آنی صفحه نمایش لپ تاپ
  • مانیتور لپ تاپ بدون تصویر و به رنگ سیاه و یا سفید می شود
  • ایجاد خطوط موازی بر روی مانیتور لپ تاپ که در موارد یاد شده خروجی سیگنال تصویر قابل مشاهده است

آموزش تعویض ال سی دی لپ تاپ ایسر

عموماً تشخیص اینکه ال سی دی لپ تاپ ایسر نیاز به تعویض کامل یا تعمیر جزیی دارد با استفاده از یک مانیتور خارجی صورت می گیرد. برای این کار می توان لپتاپ را به یک مانیتور خارجی از طریق پورت VGA لپتاپ متصل کرد.

اگر لپتاپ شروع به کار کرد و مانیتور وصل شده به آن روشن شد بدان معناست که مشکل تنها مربوط به صفحه نمایش است و بنابراین باید صفحه نمایش را با LCD جدید جایگزین کرد. اگر صفحه نمایش لپتاپ مشکی باقی ماند و یک تصویر کم‌نور در LCD لپتاپ مشاهده شد ممکن است اینورتر لپتاپ خراب باشد که به آسانی قابل جایگزین است.

اگر خطوط مواج در صفحه نمایش خارجی نشان داده می‌شود احتمالا مشکل مربوط به مادربرد ‌باشد.اشکالات و سرویس های مربوط به مادربرد می بایست توسط متخصصان و تعمیرکاران تعمیر و تعویض ال سی دی لپ تاپ ایسر انجام شود و تا زمانی که مشکل رفع نشود صفحه نمایش کار نمی‌کند.

در هر حال اگر به هر دلیل ال سی دی لپ تاپ شما دچار شکستگی شده و نیاز به تعویض دارد می توانید با انجام مرحله به مرحلۀ دستورالعمل زیر آنرا تعویض نمایید. توجه داشته باشید که انجام این مراحل بهتر است توسط کارشناسان تعمیر و تعویض ال سی دی لپ تاپ ایسر انجام شود و کاربران عادی از انجام این کار خودداری نمایند.

ابزار مورد نیاز برا تعویض ال سی دی لپ تاپ ایسر

1. پک پیچ گوشتی دارای چندین سایز پیچ گوشتی باشد.

2. تعدادی تیغه یا صفحه فلزی و لاستیکی نازک. (وجود این صفحات برای برداشتن قاب دور ال سی دی یا قاب دور ال ای دی ( قاب LCD ) ضروری است.

آموزش تعویض ال سی دی لپ تاپ ایسر

برداشتن قاب ال سی دی

1. برداشتن باطری و کشیدن آداپتور

2. بررسی دقیق صفحه نمایش جهت جداسازی قاب لپ تاپ (در برخی از لپ تاپ ها دو بالشتک در بالا قرار دارد که ال سی دی لپ تاپ را نگه می دارند. نیاز است که حفاظ پلاستیکی روی این لپ تاپ ها را خارج کرده و سپس پیچ زیر آنها باز شود.)

3. باز کردن پیچ و باز کردن شیار بین دو قاب ال سی دی به منظور تعمیر و تعویض ال سی دی لپ تاپ ایسر: (پیک را در راستای قاب ال سی دی لپ تاپ بالا ببرید تا تمام اتصالات قاب لپ تاپ از هم باز کردد.) توجه نمایید که خارج ساختن قاب لپ تاپ راه های متعدد دارد و شما کاربران گرامی می بایست این کار را پس از بررسی دقیق دستگاه انجام دهید.

برای مثال ممکن است لپ تاپ شما دارای پیچ صفحه نمایش نباشد و یا در حالتی دیگر قاب ال سی دی شما با ضربه ای کوچک بر روی آن باز شود یا اینکه با یک پیک کوچک به سادگی باز شود و نیاز به باز کردن پیچ نداشته باشد؛ پس بهتر است پیش از هر چیز لپ تاپ خود را به درستی بررسی کرده و دستورالعمل لازم را پیدا کنید. جهت این کار می توانید با مراجعه به سایت کمپانی سازنده لپ تاپ خویش از پیچ ها و نحوه باز کردن آن مطلع شوید.

برداشتن پنل LCD شکسته از روی لپ تاپ

  1. برداشتن تمامی پیچ های نگهدارنده لپ تاپ
  2. قطع کردن تمامی کابل هایی که از ال سی دی لپ تاپ به مادر برد لپ تاپ وصل شده اند. (نکته: اگر سال تولید لپ تاپ یا نوت بوک شما از ۲۰۱۰ است و دارای ال سی دی و بک لایت است بر روی برد لپ تاپ دو کابل وجود دارد لیکن ال سی دی لپ تاپ های تولیدی پس از ۲۰۱۰ دارای یک کابل است.)

در صورتی که قصد خرید یک ال سی دی جدید برای دستگاه خود را دارید در این زمان می توانید با مشاهده برچسب های کارخانه مدل کامل ال سی دی لپ تاپ خود را پیدا کنید و یک نمونه از آن خریداری کنید. همچنین می توانید از راهنمایی های کارشناسان ما در مرکز تعمیر و تعویض ال سی دی لپ تاپ ایسر استفاده نمایید)

نصب ال سی دی جدید

  • لپ تاپ خریداری شده را باز نمایید و مطمئن شوید که با LCD قبلی لپ تاپ یکی است.
  • در صورت همانندی دو ال سی دی، ال سی دی لپ تاپ شما آماده وصل است.
  • کابل تصویر را به ال سی دی جدید لپ تاپ وصل کنید و مطمئن شوید که LCD نو لپ تاپ در جای جدید خود کامل قرار گرفته است.

تست ال سی دی جدید لپ تاپ و جاانداختن قابل

  1. جا انداختن کابل برق و باتری
  2. تست LCD جدید لپ تاپ و اطمینان از صحت اتصال ال سی دی به دستگاه
  3. جا زدن قاب دور ال سی دی و بستن پیچ های قاب ال سی دی
  4. آماده شدن دستگاه جهت شروع به کار

در صورت نیاز به دریافت تخصصی ترین خدمات مرتبط با تعمیر و تعویض ال سی دی لپ تاپ ایسر می توانید به نمایندگی Acer مراجعه کرده و دستگاه خویش را به پارت تعمیر ال سی دی لپ تاپ تحویل دهید. کارشناسان این بخش تخصصی ترین خدمات مرتبط با تعمیر و تعویض ال سی دی لپ تاپ ایسر را بر روی دستگاه شما اعمال خواهند کرد. شایان ذکر است تمامی سرویس ها و خدمات ارائه شده در این مرکز مشمول گارانتی و ضمانت است.

پیشگیری از خرابی ال سی دی لپ تاپ ایسر

توصیه کارشناسان مرکز تعمیرات لپ تاپ ایسر جهت پیشگیری از خرابی ال سی دی آن است که احتیاط های لازم جهت حمل و نگهداری از لپ تاپ به دقت رعایت شود. به عنوان مثال به هیچ وجه لپ تاپ نباید در معرض فشار قرار گیرد، زیرا اصلی ترین عامل خرابی LCD لپ تاپ و اختلال در تصاویر آن، فشار یا ضربه است.

فشار و ضربه وارد شده به ال سی دی لپ تاپ باعث از بین رفتن پیکسل های LCD می‌شود و گاه کاربر را ناچار به تعویض ال سی دی لپ تاپ ایسر می کند. ریخته شدن مایعات بر روی لپ تاپ عامل دیگری است که احتمال بروز خرابی در ال سی دی لپ تاپ و بورد آن را دوچندان می کند.

از آنجایی که های‌ولتاژ نوعی برد است، با ریخته شدن مایعات بر روی این دستگاه، ممکن است آسیب ببیند و مشکل ساز شود. در صورت ریختن مایعات و نفوذ آن به لایه های صفحه نمایش با کمی خوش شانسی ممکن است به مانیتور آسیب جدی وارد نشود و با کمی تأمل اثرات آب یا مایعات از بین برود.

در صورت به جا ماندن خرابی های ناشی از ریخته شدن آب بر روی ال سی دی، می بایست اشکالات پیش آمده با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات و توسط کارشناسان مرکز تعمیر و تعویض ال سی دی لپ تاپ ایسر مرتفع گردد.

تعمیرات لپ تاپ ایسر

شما کاربران گرامی می ‌توانید با انتخاب آگاهانه مرکز تعمیر لپ تاپ ایسر دستگاه معیوب خود را در کمترین زمان و با کمترین هزینه، تعمیر نمایید. احترام به مشتریان و هموطنان گرامی در کنار ارائه بالاترین خدمات، هدف مدیریت و کادر فنی این مرکز می‌باشد.

به خاطر داشته باشید تعمیر و تعویض ال سی دی لپ تاپ ایسر در مراکز غیرمجاز و به دست افراد مبتدی، نه تنها مشکل دستگاه شما را برطرف نخواهد کرد بلکه با ورود تعمیرکاران ناشی به بخش های نامرتبط امکان بازیابی و اصلاح آن برای همیشه از بین خواهد رفت.

شما می ‌توانید با انتخاب آگاهانه مرکز تعمیر لپ تاپ ایسر دستگاه معیوب خود را در کمترین زمان و با بالاترین کیفیت، تعمیر نمایید. تعمیرات مادربرد لپ تاپ ایسر و انواع بُردهای الکترونیکی در این مرکز با تجهیزاتی پیشرفته و مدرن چون  BGA Machine Ersa 550، Clean Room، PC3000،TEXAS INSTRUMENTS EV 2300  و دیگر تجهیزات تعمیراتی و ابزارآلات لحیم‌کاری روز جهان به صورت تخصصی و صد در صد تضمینی انجام می‌گردد.

تعمیر ال سی دی لپ تاپ ایسر

تعمیرات ایسر

مرکز تعمیرات ایسر با بهره مندی از سال‌ها تجربه در امر تعمیرات سخت‌افزار و نرم‌افزار و استفاده از بروزترین تجهیزات الکترونیکی، کلیه تعمیرات سخت افزاری گوشی‌ها، تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها (نظیر تعویض ال سی دی لپ تاپ ایسر) و دیگر محصولات ایسر را در کمترین زمان ممکن و با بالاترین کیفیت به مشتریان عزیز ارائه می‌دهد. واحد تعمیرات ایسر به دلیل ساختار مشتری‌مدار خود، اهتمام ویژه‌ای به ارائه کلیه خدمات تعمیر و ترمیم با قیمت‌های شرکتی و براساس نرخنامه مصوب اتحادیه به هموطنان گرامی دارد.

تعمیرات و سرویس ایسر در این مرکز محدود به محصول خاصی نیست و تمامی دستگاه‌های ایسر اعم از موبایل، تبلت، لپ‌ تاپ و … را شامل می‌گردد. بهره‌مندی کارشناسان این مرکز از بروزترین ابزارآلات تعمیر، سبب گشته تا ضمن سرعت بخشی به عملیات تعمیر، کیفیت خدمات ارائه شده در این راستا نیز بهبود و ارتقاء یابد. واحدهای تعمیرات ایسر در بخش زیر معرفی می شوند.

نمایندگی ایسر

نمایندگی ایسر جهت ارائه هر چه تخصصی تر خدمات به کاربران خویش، پیشرفته ترین تجهیزات و امکانات روز دنیا را در اختیار کادر فنی و کارشناسان حاضر در این مرکز قرار داده است و در تلاش است تا با رفع نواقص و اشکالات مطرح شده از سوی کاربران و مشتریان گرامی بالاترین سطح کیفی خدمات را به آنان ارائه نمایند.

نمایندگی ایسر در بخش فروش ارائه کننده تمامی خدمات مرتبط با عرضه و فروش تولیدات ایسر و در بخش تعمیرات ارائه کننده تمامی خدمات مرتبط با تعمیر، بازیابی، بازسازی و ترمیم دستگاه های ایسر است. کاربران این برند در صورت نیاز به هر یک از این خدمات، می توانند به نمایندگی ایسر مراجعه کرده و خدمات مورد نیاز خویش را دریافت دارند.

5/5 (1 امتیاز)