اشتراک گذاری

ارتقای رم کامپیوتر

یکی از تخصصی‌ترین سرویس‌های ارائه شده در نمایندگی ایسر ارتقای رم کامپیوتر ایسر است. متقاضیان این سرویس یا کاربرانی هستند که دارنده یکی از کامپیوترهای نسبتاً قدیمی ایسر هستند و یا کاربرانی که احساس می کنند بدلیل رم پایین دستگاه، امکان پردازش سریع اطلاعات و اجرای برنامه‌های سنگین توسط دستگاه وجود ندارد.

اگر کامپیوتر شما نیز در اجرای برنامه‌ها و یا بازی سرعت کمی دارد و کند بودن سیستم شما را آزار میدهد می‌توانید با مراجعه به مرکز تعمیرات کامپیوتر ایسر خدمات مرتبط با ارتقای رم کامپیوتر ایسر را دریافت نمایید.

ارتقای رم کامپیوتر ایسر به سریع‌تر اجرا شدن برنامه‌ها و سرعت بالا سوئیچینگ کمک خواهد کرد. با ارتقای رم کامپیوتر ایسر ظرفیت بیشتری برای داده‌ها وجود خواهد داشت. اما قضیه به این سادگی‌ها هم نیست. زیرا رم‌ها باید با سیستم سازگاری کامل داشته باشند. برای خرید رم لازم است که به نکات مهم درباره سطح سازگاری و کیفیت رم جدید توجه داشت.

ارتقا رم کامپیوتر

علت ارتقای رم کامپیوتر

دلیل آنکه برخی کاربران با گذشت چند سال، تصمیم می‌گیرند رم کامپیوترشان را ارتقا دهند آن است که کامپیوتر مورد استفاده‌شان، با گذشت زمان و با تغییر نرم‌افزارها و سیستم عامل‌ها کند عمل می‌کند و کاربر را آزار میدهد. برای مثال دستگاهی که پنج سال پیش به خوبی عمل می‌کرد حال با نصب ورژن جدیدی از ویندوز کند شده و سرعت کمی دارد. (کامپیوتری که از ویندوز XP استفاده می‌کرده تنها نیاز به چیزی حدود ۵۰۰ مگابایت رم دارد حال آنکه همان دستگاه برای ویندوز ۷ نیاز به یک گیگابایت رم دارد).

در چنین شرایطی است که کاربر تصمیم می‌گیرد رم دستگاه خویش را ارتقا دهد و کیفیت آن را بالا ببرد. اما ارتقا رم کامپیوتر نیاز به رعایت برخی شرایط و نکات دارد که کارشناسان ما در حوزه ارتقای رم کامپیوتر در بخش‌های آتی به آنها خواهند پرداخت.

برای ارتقا رم کامپیوتر به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

بررسی ظرفیت مورد نیاز:

ظرفیتی که قصد اضافه کردن آن را دارید بسته به نوع برنامه‌های مورد استفاده و ویندوز دستگاه متفاوت خواهد بود. برای مثال کامپیوتری که از ویندوز XP استفاده می‌کند تنها نیاز به چیزی حدود ۵۰۰ مگابایت رم دارد حال آنکه همان دستگاه برای ویندوز ۷ نیاز به یک گیگابایت رم دارد. البته اجرای ویندوز ۷ با کارآیی مناسب به طور متوسط به دو گیگابایت رم نیاز دارد.

هر چقدر این مقدار بیشتر باشد فضای بیشتری برای اجرای نرم‌افزارها در اختیار دارید در نتیجه به صورت همزمان برنامه‌های بیشتری را می‌توانید اجرا کنید. مثلا زمانی که در اینترنت مشغول گشت وگذار هستید یک برنامه پخش موزیک نیز فعال است و در عین حال آنتی‌ویروس نیز مشغول بررسی فایل‌ها است. بنابراین می‌توانید با ارتقای رم کامپیوتر کارآیی آن را به راحتی افزایش دهید.

فرق رم RAM لپ تاپ و رم کامپیوتر چیست؟ نمی دونی؟ خوندن این مقاله پیشنهاد ویژه من به توئه. 😉

شناسایی مشخصات رم دستگاه:

برای شناسایی مشخصات رم کامپیوتر می‌توانید از برنامه CPU-Z استفاده کنید. این برنامه رایگان است و حجم کمی دارد. پس از اجرای این برنامه به سربرگ مادربورد رفته و مدل مادربرد خود را پیدا کنید. با مراجعه به سایت سازنده مادربرد مشخصات کلی آنها را خواهید دید و تا حدودی مشخص می‌شود که از چه رم‌ها و تا چه ظرفیتی می‌توانید استفاده کنید. سپس به سربرگ حافظه بروید. در این بخش خواهید دید که کدام سوکت‌ها روی مادربرد دارای رم هستند و ماژولی که در آنها قرار دارد دارای چه ویژگی‌هایی است.

(نکته: در این بخش فرکانس معادل نصف فرکانس حقیقی رم نمایش داده می‌شود و اگر در محل فرکانس عدد ۴۰۰ را مشاهده کردید به این معنی است که رم‌های شما از نوع ۸۰۰ مگاهرتز هستند. نوع رم، زمان تاخیر، ولتاژ و سایر اطلاعات مربوط به رم در این قسمت نشان داده می‌شوند.)

سازگاری رم با مادربرد:

سازگاری رم با مادربرد کامپیوتر یکی از اصلی‌ترین نکات در بکارگیری رم جدید است.  به همین دلیل توصیه می‌شود رم‌های قبلی را از سیستم جدا کنید و رم‌های جدید را روی سیستم قرار دهید. البته این یک دستورالعمل پیشنهادی برای جلوگیری از تداخل رم‌های قبلی با مدل‌های جدید است و اگر مشکلی از بابت سازگاری وجود نداشته باشد نیازی به این کار نخواهد بود.

آسان‌ترین راه پیدا کردن حافظه سازگار، خریدن یک کارت مشابه کارت موجود اما با ظرفیت بیشتر است. اگر از قبل یک کارت حافظه یک گیگابایتی محصول شرکت Kingston دارید، می‌توانید یک کارت حافظه همسان دیگر بخرید و نصب کنید، یا اصلا یک کارت حافظه ۲ گیگابایتی بخرید. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در اینباره می‌توانید با کارشناسان ما در واحد ارتقای رم کامپیوتر تماس بگیرید.

امکان استفاده از حافظه دو کانالی:

اگر مادربورد کامپیوتر شما از حافظه ی دو-کانالی(۴) پشتیبانی کند (برای اطمینان، دفترچه راهنمای مادربورد را بخوانید)، می‌توانید جهت ارتقای رم کامپیوتر حافظه دو- کانالی بخرید، که به صورت جفت کارت عرضه می‌شود. به عنوان مثال، یک کیت دو-کانالی دو گیگابایتی حاوی دو کارت حافظه یک گیگابایتی خواهد بود.

حافظه دو-کانالی کارآمدتر از حافظه تک-کانالی است، چون دو کانال سرعت انتقال داده‌ها بین حافظه و کنترل کننده حافظه (تراشه‌ای بر روی مادربورد کامپیوتر) را دو برابر می‌کند. با آنکه مجبور نیستید حتماً از کارت‌های حافظه همان سازنده‌ای بهره بگیرید که سازنده کارت‌های موجود شماست، همسان بودن سازنده در جلوگیری از وقوع خطاهای مرتبط با حافظه بسیار مهم است.

سازگاری فرکانس و رم کامپیوتر:

وظیفه فرکانس در رم‌ها تعیین سرعت است. هر چه فرکانس رم بالاتر باشد سرعت انتقال اطلاعات و میزان پهنای باند بیشتر خواهد بود. نکته شایان ذکر در این باره آن است که می‌بایست میان فرکانس و رم کامپیوتر سازگاری وجود داشته باشد. در بخش زیر به پاره‌ای از رم‌ها و فرکانس‌های سازگار با آنها اشاره خواهد شد:

ارتقای رم کامپیوتر
  • برای رم‌های DDR2 دو فرکانس ۶۶۷ و ۸۰۰ مگاهرتز بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • برای رم‌های DDR3 نیز فرکانس‌های ۱۳۳۳، ۱۶۰۰ و ۲۰۰۰ مگاهرتز پرکاربرد هستند.
  • برای خرید رم بهتر است در مورد رم‌های DDR2 از فرکانس ۸۰۰ مگاهرتز استفاده کنید.
  • اگر مادربورد با فرکانس پایین تری سازگار باشد هم مشکلی وجود نخواهد داشت و فرکانس رم به صورت خودکار حدود ۱۳۰ مگاهرتز کاهش خواهد یافت.
  • در مورد رم های DDR3 نیز فرکانس ۱۳۳۳ مگاهرتز بیشتر مورد استفاده است و اگر از فرکانس بالاتری استفاده کنید لازم است که حتما مادربورد با فرکانس جدید رم تنظیم شود. در غیر این صورت هزینه‌ای که انجام داده‌اید بیهوده خواهد بود. این کار نیز به راحتی قابل انجام است و از طریق بایوس مادربورد اجرا می‌شود.

در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر درباره ارتقای رم کامپیوتر می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی ذکر شده در وب سایت با کارشناسان فنی ما در نمایندگی ایسر تماس بگیرید.

نمایندگی ایسر و واحدهای تعمیرات ایسر

نمایندگی ایسر جهت ارائه هر چه تخصصی‌تر خدمات به کاربران خویش، پیشرفته‌ترین تجهیزات و امکانات روز دنیا را در اختیار کادر فنی و کارشناسان حاضر در این مرکز قرار داده است و در تلاش است تا با رفع نواقص و اشکالات مطرح شده از سوی کاربران و مشتریان گرامی بالاترین سطح کیفی خدمات را به آنان ارائه نمایند.

نمایندگی ایسر در بخش فروش ارائه کننده تمامی خدمات مرتبط با عرضه و فروش تولیدات ایسر و در بخش تعمیرات ارائه کننده تمامی خدمات مرتبط با تعمیر، بازیابی، بازسازی و ترمیم دستگاه‌های ایسر – نظیر ارتقای رم کامپیوتر – است. کاربران این برند در صورت نیاز به هر یک از خدمات، می‌توانند به نمایندگی ایسر مراجعه کرده و خدمات موردنیاز خویش را دریافت دارند. واحدهای تعمیرات ایسر در بخش زیر معرفی می‌شوند.

Rate this post