اشتراک گذاری

پرش تصویر در مانیتور

علت پرش تصویر در مانیتور چیست؟ سوال بسیاری از کاربرانی است که با این دستگاه ها کار می کنند. چشمک زدن تصویر در مانیتور ایسر عموما به دلیل اختلال در مادربرد، اینورتر، پنل مانیتور و نور زمینه ی مانیتور می باشد. هر گونه اختلال در تصویر مانیتور ایسر کاربر را دچار نگرانی های بسیاری می کند.

به منظور رفع  این نگرانی ها برای پرش تصویر در مانیتور ایسر لازم است از مرکز تخصصی تعمیر مانیتور کمک بگیرید. هرگونه اقدام ناآگاهانه برای رفع پرش تصویر مانیتور ایسر ممکن است عملکرد کلی این دستگاه را برای همیشه متوقف کند.

پرش تصویر مانیتور

پرش تصویر در مانیتور ایسر، راه حل ها

گاهی بروز پرش تصویر در ال سی دی لپ تاپ مربوط به خرابی فلت پنل مانیتور است که در این صورت باید پنل را تعویض کنید. کابل رابطی بین فلت پنل مانیتور و مادربرد وجود دارد که ممکن است به مرور زمان  یا به دلیل ضربه شدید به پنل مانیتور جا به جا و یا خراب شده باشد که می توان آن را با مبلغی ناچیز تعمیر و یا تعویض نمود.

ال سی دی از قطعات حساس و اصلی ترین قطعه ی مانیتور است. به همین دلیل لازم است توسط تعمیرکار مجرب بررسی و تعمیر شود. اختلالات مدار مبدل یا همان اینورتر که انرژی برد را تامین می کند منجر به پرش تصویر در مانیتور می شود عملکرد آن را با مشکل مواجه می کند.

باقی ماندن صفحه نمایش لپتاپ در حالت سیاه نیز از دلایل خرابی اینورتر است. وجود خطوط مواج در صفحه نمایش مانیتور نیز به دلیل خرابی قطعه ی مادربرد اتفاق می افتد. تعمیرات مادربرد نیز لازم است توسط متخصص و حرفه ای انجام شود.

رفع مشکل پرش تصویر مانیتور acer

بررسی و اصلاح تنظیمات

در صورت لرزش یا پرش تصویر در مانیتور ایسر یا هر برند دیگری، بد نیست که سری به تنظیمات زده و در صورت نیاز، این بخش را اصلاح کنید. برای این منظور، در دسکتاپ راست کلید کرده و گزینه properties را انتخاب نمایید. سپس گزینه monitor را انتخاب کرده و فرکانس نمایشگر را در این بخش تنظیم نمایید. در پایین پنجره تنظیمات، روی advanced کلیک کنید. سپس از طریق بخش monitor settings و زیر refresh frequency می توانید فرکانس مانیتور را تنظیم کنید.

کالیبره کردن مانیتور

گاهی با کالیبره کردن تصویر هم می توانید مشکل پرش تصویر در مانیتور ایسر را برطرف کنید. قبل از شروع کالیبراسیون باید نمایشگر را روشن کرده و اجازه دهید که به مدت 30 دقیقه کار کند تا اصطلاحا گرم شود. سپس تنظیمات رزولوشن را در بالاترین حد قرار داده و کلیدهای تنظیم موجود روی نمایشگر را فشار دهید. البته باید بدانید که هر کلید دقیقا چه کاربردی دارد. اما اگر به هر دلیلی این روش موفقیت آمیز نبود، برای کالیبره کردن نمایشگر ایسر خود، از ویندوز کمک بگیرید.

کنترل پنل را باز کنید و به دنبال گزینه calibrate در زیر مجموعه Display بگردید. در پنجره جدید و با استفاده از گزینه های متنوع تنظیم نور contrast و gamma و color balance، تنظیمات مورد نظرتان را انجام دهید. در پایان Display color Calibration به شما اجازه می دهد تا تنظیمات جدید خود را با تنظیمات قبلی مقایسه کنید. حتی می توانید به کالیبراسیون قبلی بازگردید!

نصب مجدد درایور مانیتور

برای از بین بردن پرش تصویر در مانیتور ایسر، می توانید درایور آن را مجددا نصب کنید. سی دی درایور مانیتور را داخل کیس گذاشته و آن را مجددا نصب کنید. اگر این سی دی در دسترس شما نیست، می توانید وارد وب سایت رسمی ایسر شده و مدل نمایشگرتان را سرچ کنید. سپس درایور مناسب آن را پیدا کرده و نسخه سازگار با ویندوز مورد استفاده خود را دانلود و نصب نمایید. به یاد داشته باشید که این روش ها، روش هایی ابتدایی هستند. برای عیب یابی و رفع مشکل لرزش تصویر نمایشگر بهتر است از تکسنین های تعمیرات مانیتور کمک بگیرید.

پرش تصویر در مانیتور

نکات مهم در رفع پرش تصویر مانیتور ایسر

مهم ترین نکته در خصوص رفع پرش تصویر مانیتور عیب یابی دقیق از دستگاه می باشد. زیرا منشا این مشکل تنها محدود به یک قسمت دستگاه نیست بلکه باید در بخش های متفاوتی بررسی شود. عدم تشخیص درست دلیل چشمک زدن تصویر در مانیتور ایسر منجر به ادامه دار شدن این مشکل می شود.

از دیگر نکات مهم در خصوص رفع پرش تصویر مانیتور تعویض قطعات و جایگزینی قطعات معیوب با نمونه های اورجینال می باشد. استفاده از قطعات تقلبی باعث کاهش کارایی دستگاه شده و عملکرد آن را دوباره با اختلال رو به رو می کند. نکته ی مهم دیگر در خصوص رفع مشکل پرش تصویر در مانیتور ایسر تست مانیتور می باشد به این صورت که باید دستگاه را به یک مانیتور دیگر وصل کنید.

اگر مشکل پرش تصویر ادامه داشت اختلال پیش آمده مربوط به قطعات داخلی سیستم است و صرفا با تعویض مانیتور و اعمال تعمیرات برای آن حل نخواهد شد.

لینک های مفید

Rate this post