اشتراک گذاری

با فناوری باتری هسته ای 50 سال یکبار گوشی را شارژ کنید

شرکت چینی باتری گوشی هسته ای توسعه داده است که قادر به تولید برق به مدت 50 سال بدون شارژ است. این شرکت ادعا می کند که این اولین باتری در جهان است که به کوچک سازی تولید انرژی اتمی دست یافته است. این باتری مفاهیم سنتی مرتبط با فناوری هسته ای را به چالش می کشد.

استارتاپ چینی Betavolt باتری‌ای ساخته است که می‌تواند به مدت 50 سال بدون شارژ یا نگهداری برق یا برق تولید کند. در صورت تولید انبوه این باتری و استفاده باتری هسته ای در گوشی ها دیگر نیازی به تعویض باتری موبایل نخواهیم داشت.

با قرار دادن 63 ایزوتوپ هسته ای در یک ماژول کوچکتر از یک سکه، باتری توسعه یافته توسط  Betavolt باتری گوشی هسته‌ای انرژی رادیوایزوتوپ را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کند و به دلیل چگالی انرژی بالای آن نسبت به دیگر انواع باتری‌ها مزیت دارد.

با فناوری باتری هسته ای 50 سال یکبار گوشی را شارژ کنید

باتری گوشی هسته ای اندام فناوری هوش مصنوعی را به لرزه درآورد !

این شرکت ادعا کرد که با اولین باتری گوشی هسته ای خود می تواند 100 میکرووات برق و ولتاژ 3 ولت ارائه دهد،  در حالی که اندازه آن 15میلی متر مکعب است. همچنین این شرکت قصد دارد تا 2025 باتری با قدرت 1 وات تولید کند.

این نوآوری جدید انرژی به چین کمک می‌کند تا در انقلاب فناوری هوش مصنوعی پیشرو باشد. باتری‌های انرژی اتمی بتاولت می‌توانند نیازهای منبع تغذیه طولانی‌مدت را درگروه های متعدد، مانند هوافضا، تجهیزات هوش مصنوعی، تجهیزات پزشکی، ریزپردازنده‌ها، حسگرهای پیشرفته ، پهبادهای کوچک و ربات کوچک برآورده کنند.

اگه می خوای موبایلت حرفه ای تعمیر بشه بیا اینجا 👈 تعمیر حرفه ای موبایل 👉 در مرکز سخت  افزار ایران

استفاده از باتری هسته ای برای تلفن ها و پهباد ها

شرکت بتاولت همچنین ادعا کرد که این اختراع یک نسل باتری بعدی است و پروژه آن ها قبلا وارد مرحله آزمایشی شده است. این شرکت قصد دارد نمونه اولیه باتری را برای اهداف تجاری مانند باتری تلفن یا پهباد ها به تولید انبوه برساند.

ساختار باتری گوشی هسته ای بتاولت

باتری گوشی هسته ای تازه توسعه یافته ساختار لایه ای دارد و در برابر آتش و ضربه های ناگهانی مقاوم است. به این معنی که وقتی یک نیروی خارجی ناگهانی به دستگاه وارد می شود باتری منفجر نمی شود. همچنین باتری می تواند در دمای 60 تا 120 درجه سانتی گراد کار کند.

 با راه کارهای ساده مشکل گوشیت رو حل کن ، بیا اینجا بهت بگم 👈 رفع مشکل سیاه شدن صفحه گوشی 👉

Rate this post