اشتراک گذاری

دلیل خاموش نشدن لپتاپ ایسر

دلیل خاموش نشدن لپتاپ ایسر چیست؟ یا چرا لپ تاپ ایسر خاموش نمی شود؟ و سوالاتی نظیر این را چگونه باید پاسخ بدهیم؟ باید بدانید که منظور ما از طرح چنین سوالی اصلا مربوط به دیر خاموش شدن سیستم ایسر نیست، بلکه منظور عدم shut down لپ تاپ ایسر است.

در این شرایط صفحه و مانیتور لپ تاپ خاموش می شود، اما هارد دیسک و فن ها روشن می مانند و همچنان کار می کنند یا در حالت آماده به کار هستند و تا دکمه پاور را به مدت ۲۰ ثانیه نگه نداریم، سیستم خاموش نمی شود. در چنین شرایطی چاره چیست و چگونه باید به تعمیر لپ تاپ مبادرت ورزیم. در ادامه همراه ما باشید.

دلیل خاموش نشدن لپتاپ ایسر چیست؟

این مشکل بیشتر خود را در ویندوز  ۸ ، ۸٫۱ و ۱۰ نشان می دهد. کارشناسان پس از بررسی های مختلف به این نتیجه رسیده اند که دلیل خاموش نشدن لپتاپ ایسر عموما  مربوط  به دلیل وجود ویژگی Hybrid Shutdown است. Hybrid Shutdown با هدف افزایش سرعت خاموشی سیستم در لپ تاپ ها مورد استفاده قرار می گیرد، اما گاهی خراب می شود و باعث می شود که Windows خاموش نشود.

برای رفع این مشکل باید Hybrid Shutdown را غیر فعال کنیم. دلیل خاموش نشدن لپتاپ ایسر در windows 10 و windows 8.1 و windows 8 غالبا مربوط به این موضوع است ، زیرا این ورژن از ویندوز ها به سیستم Hybrid Shutdown مجهز هستند.

چگونه Hybrid Shutdown را غیر فعال کنیم؟

برای غیر فعال کردن سیستم Hybrid Shutdown که دلیل خاموش نشدن لپتاپ ایسر  است،( Hybrid Shutdown که خراب و از کار افتاده است) از دو مسیر می توانید وارد عمل شوید؛ Command Prompt و Control Panel.

غیر فعال کردن Hybrid Shutdown  به کمک Command Prompt

  • روش دوم:

برای رفع و بررسی دلیل خاموش نشدن لپتاپ ایسر،  روی آیکون Cortana(دستیار صوتی جدید ویندوز ۱۰) کلیک کنید؛ سپس cmd را تایپ کنید. وقتی پنجره Command Prompt باز شد، کلید های CTR+SHIFT نگه دارید و روی Command Prompt  کلیک کنید و آن را به صورت Admin اجرا کنید و سپس دستور bcdedit /set disabledynamictick yes را وارد کنید.

  • روش اول:

کلید های Window + X  را همزمان بفشارید یا روی start راست کلیک کنید تا پنجره مربوط به start باز شود؛ سپس روی گزینه Command Prompt Admin کلیک کنید. اگر در این قسمت سوالی پرسیده شد، گزینه yes را بزنید.

بعد از باز شدن پنجره CMD به صورت Admin ، دستور powercfg –h off را تایپ کنید تا ویژگی Hybrid Shutdown را غیر فعال کند.

غیر فعال کردن Hybrid Shutdown  به کمک Control Panel

Run را اجرا کنید. برای این کار کلید های Win+R را همزمان بفشارید و سپس control.exe /name Microsoft.PowerOptions را در آن تایپ کنید.

در پنجره power option روی گزینه change plane settings کلیک کنید و در پنجره edit plan settings روی گزینه change advance power option کلیک کنید.

در پنجره باز شده با نام power option روی گزینه sleep کلیک کرده و سپس روی گزینه allow hybrid sleep کلیک کنید و در آخر روی گزینه setting کلیک کنید و سپس روی گزینه on کلیک کنید، دلیل خاموش نشدن لپتاپ ایسر می تواند on بودن این گزینه باشد؛ آن را off کنید. در نهایت سیستم را ری استارت کنید.

روش های تکمیلی برای رفع خاموش نشدن لپتاپ ایسر

  • برنامه Intel Management Engine Component را به نسخه ۹٫۵ تنزیل دهید و از آپدیت شدن آن توسط ویندوز جلوگیری کنید. از این مسئله می توان به عنوان مهمترین دلیل خاموش نشدن لپتاپ ایسر یاد کرد.
  • دانلود و نصب درایور های لپ تاپ ایسر از طریق وبسایت اصلی این کمپانی
  • بازگردانی همه تنظیمات BIOS به حالت پیشفرض یا Default

اگر به کمک این روش ها مشکل خاموش نشدن لپتاپ ایسر حل نشد، از یک مرکز معتبر و متخصص کمک بخواهید.

نمایندگی تعمیرات لپ تاپ

نمایندگی رسمی تعمیرات لپ تاپ مسئولیت عیب یابی، ترمیم و تعمیر انواع لپ تاپ ها را در انواع برندها بر عهده می گیرد. این نمایندگی در واحدی مجزا و مستقل فعالیت می کند که مجهز به ابزار و تجهیزات مدرن و پیشرفته است. تعمیرکاران و تکنسین ها هر کدام در حوزه کاری خود سال ها تجربه مفید و درخشان دارند.

تمامی مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری انوع لپ تاپ را بررسی و شناسایی می کنند و از مسیر درست، اقدام به تعمیر می کنند. در این واحد تعمیرات ایسر، آرشیوی از بهترین و مرغوب ترین لوازم جانبی اصل و اورجینال فراهم است که مسیر تعویض را نیز مطمئن می سازد. برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید و جزئیات بیشتر را جویا شوید.

نمایندگی مرکزی ایسر

از آنجا که کمپانی ایسر در زمینه فناوری رایانه و الکترونیک، تولید رایانه‌های رومیزی، لپ‌تاپ و سرور فعالیت می کند، محصولات بسیار متنوعی نیز در این مسیر طراحی، تولید و روانه بازار می کند. در نمایندگی ایسر می توانید همه محصولات ایسر را با بهترین و بالاترین کیفیت خدمات دهی دریافت کنید.

این نمایندگی رسمی و استاندارد، در دو حوزه فروش و خدمات پس از فروش به صورت برنامه ریزی شده فعالیت دارد. امکانات و امتیازات بسیار متنوعی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. هر کاربری می تواند به کمک این تسهیلات ویژه خریدی متمایز و منحصر به فرد داشته باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر پیرامون این امتیازات لطفا تماس بگیرید.

اخبار، اطلاعات، مقالات مرتبط و سوالات متداول کاربران درباره کمپانی ایسر را در سایر قسمت های سایت دنبال کنید

Rate this post