اشتراک گذاری

تاچ تبلت ایسر

صفحه لمسی یا تاچ تبلت ایسر به عنوان تنها راه ارتباطی بین کاربر و تبلت از اهمیت ویژه ای برخوردارند. هرگونه خش خوردگی و آسیب فیزیکی بر روی این صفحات منجر به افت کارایی تبلت می شود. بسیاری از کاربران تبلت های مختلف درگیر این مشکل بوده اند که گاها با لمس و یا ضربه زدن بر روی صفحه، تبلت از هر واکنشی امتناع می ورزد. در این شرایط چاره چیست؟ برای تبلت های مختلف راهکارهای متفاوتی پیشنهاد می شود. اما بطور کلی مجموعه اقداماتی را که بنظر می رسد برای اغلب تبلت های با سیستم عامل اندروید مشترک است، در این مبحث ارائه می کنیم. به امید اینکه این راه حل ها مفید واقع شوند.

حداقل کاری که می توان برای حفاظت از صفحه لمسی تبلت و جلوگیری از صدمات ممکن انجام داد، نصب گلس است. این کار باعث می شود، در صورت خش خوردگی یا ضربه خوردن، به راحتی اقدام به تعویض گلس گوشی یا تبلت کنید.

تاچ تبلت ایسر

تاچ چیست؟

تاچ معروف ترین و در دسترس ترین تکنولوژی است که در انواع دیوایس های هوشمند از جمله تبلت ایسر استفاده می شود. این فناوری با دو نوع تکنولوژی مشهور و شناخته شده طراحی می شود؛ تاچ های مقاومتی که بر اساس تغییرات مقاومت نقطه فشار طراحی شده اند و صفحه لمسی خازنی تکنولوژی تاچ مقاومتی، همان فناوری است که در تاچ گوشی های لمسی قدیمی از آن استفاده می شود و امروزه جای خود را به صفحه لمسی خازنی داده است. البته نمونه ای بر اساس اشعه مادون قرمز نیز تولید می شود که هر کدام توسط کمپانی خاصی و در طراحی های مربوطه مورد استفاده قرار می گیرند.

تاچ تبلت شما کار نمی کند؟

در این بخش از مطلب به بررسی و حل مشکلاتی که سبب می شوند تاچ تبلت شما از کار افتاد باشد، می پردازیم.

خش خوردگی:

آسیب های فیزیکی بر روی صفحه لمسی، واکنش صفحه به علائم لمسی را کاهش می دهد. پیش از هر اقدامی از سالم بودن صفحه نمایشگر اطمینان حاصل کنید. گاهی صدمات فیزیکی منجر به آسیب دیدن سایر قطعات تبلت می شود. به عنوان مثال یک ضربه ممکن است باعث خارج شدن Digitizer از جای خود و قطع اتصال بین Digitizer و مادربرد شود. در چنین حالتی تاچ تبلت از کار می افتد. برای حل این مشکل نیاز است حتما به کارشناسان متخصص در مرکز نمایندگی تعمیر تاچ تبلت مراجعه کنید.

کمبود حافظه:

شاید عجیب باشد ولی یکی از دلایل هنگ کردن و کار نکردن تاچ تبلت، کمبود حافظه تبلت است. برای رفع این مشکل بهتر است فضای خالی به مقدار استاندارد در تبلت ایجاد کنید و یا اینکه از یک کارت حافظه با ظرفیت بالاتر استفاده کنید.  ایجاد فضای کافی با استفاده از برنامه Memory Booster – RAM Optimizer برای کاربران اندروید امکان پذیر است. پس از این کار یک بار سیستم را restart کنید.

تعمیر تاچ تبلت ایسر

اگر همچنان با مشکل کار نکردن تاچ تبلت ایسر روبرو هستید، کلافه نشوید، با شکستن تبلت مشکلی حل نمی شود! کافیست چند اقدامی که در ادامه بیان می کنیم را به دقت مطالعه کنید و روی تبلت خود پیاده کنید. سیستم را restart  کنید: بطور کلی می توان گفت عیب یابی تبلت با راه اندازی مجدد سیستم امکان پذیر خواهد بود. چرا که ممکن است دلیل عمل نکردن تاچ تبلت باز بودن برنامه های مختلف یا گزینه های ساده ای از این دست باشد.

اهمیت تعمیر تاچ تبلت ایسر

تاچ تبلت ایسر بخشی از دستگاه است که بر اثر زمین خوردن یا ورود ضربه های سنگین به دستگاه، نفوذ آب و سایر مایعات، ویروسی شدن و از این گونه موارد، دچار اختلالات و ایراداتی می شود. این ایرادات و اختلالات می تواند جنبه نرم افزاری و سخت افزاری داشته باشد.

تشخیص و ریشه یابی دقیق اختلال و بررسی مشکلات موجود و پیدا کردن راه حل اساسی برای تعمیر تبلت ایسر با تاچ معیوب بر عهده یک تعمیرکار ماهر و با تجربه است. خرابی این قطعه عملا کار با دستگاه را غیر ممکن می سازد و کاربر را وادار می کند تا برای تعمیر تاچ تبلت ایسر به یک مرکز مجاز و معتبر مراجعه کند.

چگونگی تعمیر تاچ تبلت ایسر

تعویض یا تعمیر تاچ تبلت ایسر یک موضوع اساسی است که تنها یک متخصص مجرب می توان تشخیص دهد کدام گزینه برای بهبود وضعیت تبلت ایسر مناسب است. معمولا مشکلات سخت افزاری تاچ تبلت ایسر تنها از مسیر تعویض حل خواهد شد.

برای این کار لازم است حتما به یک مرکز معتبر و متخصص مراجعه کنید تا مطمئن شوید که تعمیرکار یک قطعه ای اورجینال و اصل را جایگزین  می کند و با یک قطعه نا مناسب و غیر استاندارد دستگاه را به طوری کلی از کار بی کار نمی کند.

آیا تنها در برخی نقاط تاچ تبلت عمل نمی کند؟

نکته ای که بسیار مهم است نوع کار نکردن تاچ تبلت شماست. آیا تنها در برخی نقاط تاچ تبلت عمل نمی کند؟ یا اینکه تمام صفحه از کار افتاده است؟ پاسخ این سوال برای تعمیرکار تبلت شما بسیار اهمیت دارد.

از یک ابزار کالیبراسیون (Calibration Tool) استفاده کنید: این گزینه برای مواقعی پیشنهاد می شود که تبلت شما در برخی نقاط صفحه عمل نمی کند. کالیبراسیون صفحه نمایش می تواند بسیاری از مشکلات تاچ تبلت را برطرف کند. ابزار کالیبراسیون معمولا در سیستم های اندروید و در قسمت تنظیمات وجود دارد. اما اگر موفق به پیدا کردن آن نشدید، نگران نباشید. برنامه هایی با عنوان calibration touch screen،  touchscreen repair، display calibration و برنامه های مشابه را از play store  دانلود کنید.

لوازم مورد نیاز برای تعمیر و تعویض تاچ تبلت ایسر( سخت افزاری)

  • تاچ و ال سی دی سالم
  • ناخنک یا کارت پلاستیکی جهت جدا کردن تاچ
  • کاتر
  • پنس
  • هیتر هوای گرم

راه حل هایی برای رفع مشکلات نرم افزاری تاچ تبلت ایسر

  • برطرف کردن مشکلات صفحه لمسی و تاچ تبلت ایسر با تست مولتی تاچ
  • حل مشکل تاچ تبلت ایسر با بوت اندروید در حالت امن
  • حل مشکل کار نکردن تاچ تاچ تبلت ایسر با بررسی شارژر
  • رفع مشکل لمس اندروید و تاچ تبلت ایسر با بررسی مصرف رم
  • رفع مشکل از کار افتادن تاچ تبلت ایسر با فعالسازی GPU 2D Rendering
  • رفع مشکل کار نکردن تاچ تبلت ایسر با غیرفعالسازی Ambient Display
  • رفع مشکل تاچ تبلت ایسر با کالیبره کردن صفحه نمایش

نمایندگی تعمیر تبلت ایسر

در این مبحث سعی کردیم مشکلات احتمالی را جزء به جزء بررسی کنیم و روش های ساده ای را برای حل آن ها پیشنهاد کنیم. با این حال ممکن است متوجه شوید، مشکلات به گونه ای هستند که رفع آن از توان شما خارج است و نیاز به راهنمایی و کمک یک مهندس تعمیرکار تبلت دارید. تعمیر قطعات الکترونیکی همواره حساسیت های خاص خود را داشته و دارد. نمایندگی تعمیر تاچ تبلت ایسر با همراهی همکاران متخصص و با تجربه و با بهره گیری از مجهزترین تجهیزات تعمیر تبلت آماده یاری رساندن به شما عزیزان است.

تعمیر تبلت ایسر

تبلت یکی از محصولاتی است که کمپانی ایسر برای تولید و عرضه آن به صورت اختصاصی و منحصر وارد عمل شده است. این دستگاه یکی از دستگاه های محبوب در بین کاربران است که با توجه با سایز و امکانات بیشتری که نسبت به گوشی تلفن همراه دارد، برای اهداف ویژه تر انتخاب می شود.

تبلت ایسر هم می تواند درگیر مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری متعددی شود. برای تعمیر تبلت ایسر، می توانید به نمایندگی ایسر مراجعه کنید تا به تعمیرگاه تخصصی تبلت ایسر ارجاع داده شوید و مشکلتان حل شود.

نمایندگی ایسر

در نمایندگی ایسر می توانید همه آنچه را که در زمینه فروش و خدمات پس از فروش نیاز دارید، دریافت کنید. این نمایندگی اطمینان می دهد با ارائه خدمات اصل و شرکتی، نیاز همه کاربران ایسر را بر طرف خواهد کرد. در نمایندگی ایسر اصل مشتری مداری در اولویت سایر فعالیت های قرار دارد.

در این نمایندگی می توانید با استفاده از خدمات و تسهیلات ویژه و انحصاری محصولی درجه یک از یک مبدا رسمی و قانونی تهیه کنید. برای اطلاع از سایر تسهیلات و امکانات نمایندگی ایسر تماس بگیرید و جزئیات بیشتری را جویا شوید.

واحد های تعمیرات ایسر

کمپانی چینی ایسر در زمینه در فناوری رایانه و الکترونیک، تولید رایانه های رومیزی، لپ تاپ و سرور فعال است. هر یک از این محصولات در واحد های تعمیرات ایسر در فضایی مجزا و مستقل تعمیر و ترمیم می شود. این محصولات با همه کیفیت و کارایی بالایی که دارند، باز هم امکان اختلال و مشکل در آن ها وجود دارد.

می توانید با مراجعه به واحد های تعمیرات ایسر، به کمک تعمیرکاران و متخصصان برتر و با استفاده از تجهیزات مطمئن و به روز بهترین و با کیفیت ترین خدمات و سرویس ها را دریافت کنید.

Rate this post