اشتراک گذاری

ارتقا رم لپ تاپ acer

ارتقا رم لپ تاپ acer یکی از اقدامات اساسی برای بالابردن حافظه ذخیره سازی این دستگاه است. هر چند این کار اساسا خیلی پیچیده و سخت نیست (به خصوص در لپ تاپ های مدل های قدیمی تر که یکپارچه نیستند)، اما همواره توصیه کارشناسان این است که کار را به یک متخصص و تکنسین ماهر واگذار کنید.

نباید فراموش کنیم که هرگز ارتقاء سخت‌افزاری لپ‌تاپ‌ها به آسانی رایانه‌های رومیزی نیست؛ همان طور که تعمیر لپ تاپ به سادگی تعمیر PC  های خانگی نیست. ارتقا قطعات، به خصوص در لپ تاپ ها جدید که یکپارچه تولید می شوند، سخت‌تر هم شده است، اما غیر ممکن نیست. پس اگر قصد دارید به لپ‌تاپ acer خود با یک رم بیشتر یا یک هارد SSD جان تازه ای ببخشید، در ادامه همراه ما باشید.

ارتقا-رم-لپ-تاپ-acer

نحوه ارتقا رم لپ تاپ acer

اینکه بتوانیم رم لپ تاپ ایسر را ارتقا بدهیم یا ندهیم، به مسائلی بسیاری بستگی دارد. باید بدانید که بسیاری از لپ‌تاپ‌ها حافظه‌هایی دارند که به مادربرد متصل هستند یا در کف دستگاه قرار دارند. (به خصوص در لپ تاپ های جدید)؛ پس ارتقا دادن رم لپ تاپ به همین سادگی ها هم نیست، زیرا رم همانند سایر قطعات سخت افزاری توسط اِسلات‌هایی به مادربرد کاملا مهر و موم شده‌اند.

نکته مهم دیگر در ارتقا رم لپ تاپ acer این است که برخی از سیستم‌ها تنها میزان مشخصی از حافظه‌ رم را می توانند شناسایی کنند. پس عملا ارتقا رم ممکن نیست، زیرا سیستم کشش رم بیشتر را ندارد. توجه به نوع و فرکانس حافظه‌های رم هم از دیگر نکات مهم در ارتقا رم لپ تاپ است؛ فرکانس رم جدید باید با فرکانس رم فعلی لپ‌تاپ‌تان یکسان باشد. همچنین به نوع رمی (DDR2, DDR3, DDR4  و… ) که سیستم از آن پشتیبانی می‌کند هم باید توجه کنیم.

چرا تعویض رم لپ تاپ ایسر کار دشواری است؟

عواقب باز کردن لپ تاپ

حتی اگر با اصرار زیاد لپ تاپ ایسر را باز کردید، احتمالا مجبورید برای دسترسی به یک قطعه‌ خاص، چند قطعه‌ی دیگر را جابه‌جا کنید و این کار نه تنها خوشایند نیست، بلکه دردسر ساز هم هست.

طراحی

 بسیاری از لپ‌تاپ‌های acer به گونه ای طراحی شده اند که امکان باز شدن ندارد، زیرا قطعات آن به صورت کاملاً فشرده و تودرتو در کنار هم قرار گرفته‌اند. اگر برای ارتقا رم لپ تاپ acer ، اصرار به باز کردن آن دارید، مسئولیت های آن گردن خودتان است.

خواندن این مقاله پیشنهاد می شود :روشن شدن خودکار لپ تاپ ایسر

گارانتی

با باز کردن لپ تاپ گارانتی اصل و شرکتی را از دست خواهید داد، زیرا معمولاً برچسب مربوط به گارانتی جایی نصب می‌شود که برای بازکردن لپ‌تاپ خود مجبور هستید آن برچسب را پاره کنید

قطعات لحیم‌کاری شده

به دلیل اینکه بسیاری از قطعات لپ تاپ لحیم کاری شده اند، بنابراین در ارتقا رم لپ تاپ acer نمی‌توانید به راحتی قطعه‌ای را بردارید و قطعه‌ جدیدی را نصب کنید.

چگونگی ارتقا رم acer در لپ تاپ هایی که این پتانسیل را دارند

اول از همه و قبل از هر اقدامی برای ارتقا رم لپ تاپ acer،  میزان رم فعلی دستگاه خود را چک کنید. برای اطلاع از این موضوع می‌توانید از ابزار Memory Advisor tool استفاده کنید. این برنامه می‌تواند مشخصات دستگاه، حداکثر حافظه رم و تعداد اسلات‌های در دسترس را به شما اعلام کند.

اگر مادربرد لپ‌تاپ شما اسلات خالی برای رم دارد، اضافه‌کردن رم به آسانی خرید آن و قراردادنش در همان اسلات خالی است. اگر اسلات‌های رم مربوط به لپ‌تاپ شما خالی نیست، احتمالا می توانید رم فعلی را خارج کرده و آن را با رمی با حافظه و ظرفیت بیشتر معاوضه کنید. در انتخاب رم جدید به نکاتی که در بالا مطرح کردیم، توجه کنید.

نمایندگی تعمیرات لپ تاپ

نمایندگی تعمیرات لپ تاپ یک تکیه گاه امن و معتبر برای کاربران است. این نمایندگی به خوبی از پس عیب یابی، تعمیر و ترمیم انواع مختلف لپ تاپ ها بر می آید. در این نمایندگی مهم نیست که شما کاربر کدام برند از تولیدکنندگان لپ تاپ هستید؛ ال جی، سامسونگ، سونی، ایسوس، ایسر، دل، اپل و … . همین که لپ تاپی دارید و درگیر مشکلاتی با آن هستید، می توانید به نمایندگی تعمیر لپ تاپ ایسر مراجعه کنید و خدماتی نوین و با کیفیت دریافت نمایید.

تمامی مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری انواع لپ تاپ در این نمایندگی ریشه یابی و ریشه کن می شود. در این مرکز از ابزارآلات و تجهیزات مدرن و پیشرفته استفاده می شود. تعمیرکاران به دلیل آنالیز و تحلیل مدل های مختلفی از لپ تاپ ها به خوبی با ساختار درونی سخت افزاری این دستگاه و نرم افزار های آن آشنایی دارند.

به راحتی می توانند با تکیه بر دانش و تجربه خود و با استفاده از دستگاه های مدرن موجود، اختلالات و مشکلات را شناسایی و مرتفع سازند. برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

 نمایندگی acer

نمایندگی ایسر یک دپارتمان تخصصی است که خدمات و سرویس های مرتبط  با محصولات این کمپانی را ارائه می دهد. این نمایندگی در زمینه فروش و خدمات پس از فروش و تعمیرات acer به صورت گسترده فعالیت دارد. در این مرکز متخصصان زبده و متبحری مشغول به کار هستند که هر کدام در حوزه کاری خود علاوه بر مدارک معتبر، تجربه طولانی و درخشان دارند.

هر یک از واحدهای بخش تعمیرات ایسر به پیشرفته ترین ابزار و تجهیزات مجهز شده و فرایند تعمیر در آنها مطابق با استانداردهای روز دنیا انجام می شود. هر کاربر acer این فرصت را دارد سرویس های مورد نظر خود را انتخاب و دریافت کند. برای اطلاع بیشتر از امکانات و تسهیلات منحصر به فرد نمایندگی ایسر تماس بگیرید

3.3/5 (3 امتیاز)