اشتراک گذاری

کدام حافظه را انتخاب کنیم ddr2 یا ddr3

تعریف کلی DDR

DDR یا Double Date Rate به معنی مقدار انتقال دیتای دو برابر است. DDR در صنعت کامپیوتر انقلابی بسیار عظیم ایجاد کرد. این تکنولوژی سرعت لپ تاپ، تبلت، گوشی و کامپیوتر ها را بسیار بیشتر کرده است. DDR در سال ۲۰۰۰ معرفی شد در آن زمان DDR در هر کلالک پالس ۲ بیت را منتقل می کرد. DDR در ورژن های های مختلفی عرضه می شود که اختصاصا امروز تنها درباره DDR2  و DDR3  صحبت خواهیم کرد.

ddr2 یا ddr3

فرق حافظه ddr2 یا ddr3 از لحاظ سرعت و انتقال دیتا

انتقال دیتا بین خانه های حافظه و بافر در رم ddr2 به صورت ۴ بیتی و در ddr3 به صورت ۸ بیتی است.

فرق حافظه ddr2 یا ddr3 و ddr از لحاظ ظاهر

تفاوت ظاهری حافظه ddr2 یا ddr3 و ddr در  محل شکاف بین پین ها است. در حافظه ddr و ddr2 فاصله بین شکاف خیلی کم و خیلی نزدیک است، اما درddr3 این شکاف کامل مشخص است.  ماژول حافظه ddr2 و ddr3  مجهز به تکنولوژی ساخت BGA است اما در ddr از تکنولوژی TSOP استفاده شده است.

فرق حافظه ddr2 یا ddr3 از لحاظ تاخیر زمانی

هر چه نسل ddr  بیشتر می شود ، تاخیر زمانی نیز بیشتر می شود، زیرا تاخیر زمانی ارتباط مستقیم با سرعت کلاک پالس دارد.

تفاوت حافظه ddr2 یا ddr3 از لحاظ ولتاژ

هر چه حافظه ddr  پیشرفته تر شد، ولتاژ و انرژی کمتری را استفاده کرد. دلیل آن همه کاهش فرکانس داخلی چیپ های ماژول رم است. حافظه ddr2  با ولتاژ ۱٫۸ ولت و حافظه ddr3 با ولتاژ ۱٫۵ ولت روانه بازار شد. این مقدار ولتاژ در ddr4 1.2 ولت است.

بررسی رم های DDR2

RAM های DDR2 بیشتر برای رفع نیازهای گیمرهای کامپیوتری تولید و عرضه شدند. سرعت این حافظه های RAM نسبت به نسل های بسیار زیاد بود و تا پهنای باند ۸ و نیم گیگابیت بر ثانیه را نیز پشتیبانیمی کرد. حافظه های RAM از نوع DDR2 دارای ماژول ۲۴۰ پین هستند و قطعا سرعت بهتری نسبت به DDR  دارند.

حافظه DDR2 می توانند چهار انتقال داده در یک پالس زمانی CPU یا در اصطلاح فنی four data transfer per memory   clock cycle   پشتیبانی کنند یعنی تا دو برابر بیشتر از ddr.  حافظه های DDR2 از دو کانال ارتباطی استفاده می کنند ( Dual Channel ). با این روش سرعت و نرخ انتقال بیشتر خواهد بود. DDR2 از  مادربرد های قدیمی پشتیبانی نمی کند.

بررسی رم های ddr3

در حافظه ddr3 انتقال اطلاعاتی بالغ بر ۱۲ و ۸ دهم گیگابیت در ثانیه است. ولتاژ پایین تر و مصرف برق کمتر از ویژگی های این نوع حافظه است. سیستم هایی که از DDR3 پشتیبانی می کنند می توانند ماژول های ۱ و ۲ و ۳ تایی به صورت بانک در کنار هم داشته باشند.

حافظه های DDR3 دارای ۲۴۰ پین دارند و به هیچ عنوان با مادر بورد های قبلی سازگار نیستند. پس برای استفاده از ddr3 باید مادربرد را ارتقا دهید.

سوال: آیا می توان حافظه ddr2 یا ddr3 و ddr را با هم تعویض کرد و به جای هم استفاده کرد؟

در پاسخ باید بگوییم خیر ، زیرا این حافظه ها از لحاظ ظاهری با هم فرق دارند_ در بالا توضیح دادیم_ سرعت پردازش اطلاعات، پهنای باند و بسیاری مسائل دیگر در حافظه ddr2 یا ddr3 و ddr متفاوت است، به همین دلیل به هیچ وجه قابلیت جایگزینی ندارند. برای انتخاب افظه ddr2 یا ddr3 تنها باید به نیاز ها و کاربری های مورد نظرمان توجه کنیم.

تعمیرات کامپیوتر ایسر

کامپیوتر از جمله محصولاتی است که به خوبی در میان همه اقشار جامعه شناخته شده است. کمپانی ایسر نیز یکی از کمپانی های تولید کننده کامپیوتر است. این محصول در مدل های مختلف و با اهداف گوناگون طراحی، تولید و عرضه می شود. برای تعمیر کامپیوتر از دو مسیر مجزای نرم افزار و سخت افزار وارد عمل می شویم.

هر یک از تعمیرکاران ما در زمینه خاصی از نرم افزار و سخت افزار تخصص دارند. به طور کلی شناخت خوبی از ساختار کامپیوتر ایسر دارند و می توانند مسئولیت صفر تا صد تعمیرات نرم افزاری و سخت افزاری کامپیوتر ایسر را بر عهده بگیرند.

نمایندگی ایسر

در نمایندگی ایسر می توانید مجموعه ای از بهترین و با کیفیت ترین خدمات را در زمینه فروش و خدمات پس از فروش دریافت کنید. در این نمایندگی با استفاده از خدمات مشاوره ای رایگان و تخصصی می توانید درباره محصول مورد نظر اطلاعاتی مفید و مختصر به دست آورید. اصل مشتری مداری در نمایندگی ایسر از اصول اولیه و اساسی است.

مدیریت نمایندگی مجاز ایسر معتقد است که کاربر مهمترین فاکتور برای ادامه حیات یک نمایندگی فعال است. به همین دلیل با استفاده از روش های گوناگون با مشتریان و کاربران ایسر در تعامل است و حوزه نیاز ها و تقاضا های آنها را به خوبی شناسایی کرده است. در این نمایندگی می توانید با بهره مندی از خدمات پس از فروش متمایز، حس دلنشین یک خرید ایده آل را تجربه کنید.

اخبار، اطلاعات، مقالات مرتبط و سوالات متداول کاربران درباره کمپانی ایسر را در سایر قسمت های سایت دنبال کنید

واحد های تعمیرات ایسر

کمپانی ایسر در زمینه فناوری رایانه و الکترونیک، تولید رایانه‌های رومیزی، لپ‌تاپ و سرور فعالیت می کند. به تناسب این حوزهِ فعالیت ها در هر یک از واحد های تعمیرات ایسر هر محصول را به طور جداگانه بررسی و ارزیابی می کنیم. این واحد ها به ابزار و تجهیزاتی مدرن و پیشرفته برای عیب یابی، تعمیر و ترمیم مجهز هستند.

آرشیوی مجهز از قطعات و تجهیزات جانبی در اختیار تعمیرکاران و تکنسین ها است که مسیر تعویض قطعه را برای آنها سهل و ساده می کند. تعمیرکاران هر واحد تنها در حوزه فعالیت خود خدمات رسانی می کنند. این مرکز واحدی جامع و معتبر است که کاربران می توانند با اطمینان کامل به آن مراجعه کرده و خدمات ریز و درشت در زمینه محصولات ایسر را دریافت کنند.

Rate this post