اشتراک گذاری

چگونه باتری لپ‌تاپ را کالیبره کنیم؟

کارشناسان تعمیر لپ‌تاپ مکررا به کاربران توصیه می کنند که کالیبره کردن باتری لپ‌تاپ خویش را فراموش نکنند. اگر شما نیز در پی این پیشنهاد کنجکاو شده اید که بدانید کالیبره کردن باتری لپ‌تاپ چیست و چه سودی برای باتری دارد، مطالعه این مقاله احتمالا بتواند پرسش های شما را پاسخگو باشد.

در این مقاله ضمن آشنایی با فواید کالیبره کردن، یاد خواهیم گرفت که چگونه باتری لپ‌تاپ را کالیبره کنیم. به علاوه اطلاعاتی در باره این موضوع که کالیبره کردن باتری لپ‌تاپ هر چند وقت یکبار لازم است راکسب خواهیم کرد. پیش از آغاز ذکر این نکته ضروری است که کالیبره کردن باتری لپ‌تاپ تأثیری در کیفیت عملکرد این قطعه ندارد و تنها دقت باتری‌سنج لپ‌تاپ را در نمایش میزان صحیح شارژ باتری افزایش می دهد. که البته این افزایش دقت کمک شایانی در استفاده صحیح و نگهداری درست از باتری لپ‌تاپ خواهد کرد.

کالیبره کردن باتری لپ‌تاپ

روش کالیبره کردن باتری لپ‌تاپ

کالیبره کردن باتری لپ‌تاپ راهکاری متداول در میان آندسته از کاربرانی است که به نگهداری از باتری لپ‌تاپ اهمیت می دهند. همانگونه که می دانید کالیبره کردن باتری روشی برای کاهش مصرف باتری لپ‌تاپ است. اگر باتری دستگاه نسبت به چند ماه قبل دوام کمتری دارد، می توان با کالیبره کردن، ظرفیت از دست رفته را به آن بازگرداند. توصیه می شود هر سه ماه یک بار فرایند کالیبره کردن باتری لپ‌تاپ انجام شود.

برخی از شرکت های سازنده باتری، ابزاری را برای کالیبره کردن باتری در محصولات خود قرار داده اند که با استفاده از آن ها می توانید بفهمید که باتری کامل شارژ شده است. همچنین می توانید از طریق آن ها تنظیمات مدیریت کننده مصرف انرژیpower management setting  را غیر فعال کنید و اجازه دهید شارژ باتری کاملا تخلیه شود و به این صورت مدار داخلی باتری می توانند تشخیص دهند که عمر واقعی باتری چقدر است.

برای آشنایی با نحوه استفاده از این ابزار می توانید به سایت شرکت سازنده لپ تاپ خود مراجعه کنید. یکی از اصول اساسی برای کالیبره کردن باتری لپ تاپ، شارژ شدن کامل آن و تخلیه آن در حد صفر درصد است که معمولا در مواقع عادی چنین اتفاقی رخ نمی دهد.

در صورت نیاز به کالیبره کردن دستگاه مراحل ارائه شده در بخش زیر را دنبال نمایید:

  • باتری را تا ۱۰۰ درصد شارژ کنید.
  • با شارژ شدن ۱۰۰ درصدی باتری، آن را به مدت یک تا دو ساعت دیگر همچنان متصل به برق باقی بگذارید.
  • پس از یک تا دوساعت، باتری را از برق بکشید و تا زمانی از دستگاه استفاده کنید که اخطار کمبود باتری نمایش داده شود و سیستم از شما بخواهد باتری را شارژ کنید. به این درخواست توجه نکنید و اجازه دهید تا آخرین ذره از باتریتان مصرف شود و دستگاه خاموش شود.
  • پس از خاموش شدن دستگاه اجازه بدهید لپ‌تاپ ۱ تا ۲ ساعت به همان حالت در اغما باقی بماند.
  • با گذشت دو ساعت، دستگاه را به برق متصل کنید و اجازه دهید باتری ۱۰۰ درصد شارژ شود.
  • با پشت سرگذاشتن دستورالعمل فوق دستگاه شما کالیبره خواهد شد.

زمان کالیبره کردن باتری لپ‌تاپ

زمانی که از سوی شرکت های سازنده لپ تاپ برای کالیبره کردن باتری لپ‌تاپ ذکر می شوند ۲ یا ۳ ماه است. به عبارتی دیگر عموم شرکت هایی که اجازه کالیبره کردن باتری لپ‌تاپ را به کاربران خود می دهند، توصیه کرده اند که هر دو یا سه ماه باتری لپ‌تاپ را کالیبره کرد. این کار همانگونه که پیش از این نیز گفتیم سبب می گردد تا تا تخمین میزان شارژ مصرف شده توسط باتری‌سنج دستگاه به درستی انجام شود.

در واقع لازم نیست در فواصل زمانی کوتاهی این کار را انجام دهید و نگران عدم اندازه گیری درست شارژ مصرف شده و باقی مانده باشید؛ اما چنانچه باتری خود را اصلا کالیبره نکنید، ممکن است در حالی که نشانگر باتری شارژ ۲۰ یا ۳۰ درصدی را نشان می دهد، لپ تاپ خاموش شود و قبل از آن هیچ هشداری مبنی بر شارژ کم باتری نمایش داده نشود. کالیبره کردن لپ‌تاپ کمک می کند تا دیگر خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ بدون هشدار قبلی برای شارژ کم باتری شما را متعجب نکند.

شما می توانید از فایل های راهنما یا دستورالعمل هایی که شرکت سازنده برای کالیبره کردن باتری در اختیار کاربران خود قرار داده اند، نیز استفاده کنید؛ زیرا هر یک از شرکت ها فرایند یا ابزار متفاوتی برای کالیبره کردن باتری محصولات خود ارائه کرده اند. برخی از شرکت ها هم اصلا کالیبره کردن باتری برخی از مدل های لپ تاپ خود را ضروری نمی دانند، مثلا اپل اعلام کرده است که کالیبره کردن باتری مدل های جدید مک بوک لازم نیست؛ اما کاربران مدل های قدیمی تر باید این کار را انجام دهند.

تعمیرات لپ‌تاپ ایسر

تعمیرات لپ تاپ ایسر در این مرکز در دو پارت مجزای نرم افزاری و سخت افزاری انجام می پذیرد. ارجاع دستگاه معیوب به هر یک از این پارتها، پس از عیب یابی صحیح دستگاه توسط کارشناسان این مرکز انجام می پذیرد. پس از عیب یابی صحیح و اصولی دستگاه، لپ تاپ معیوب به پارت مربوطه ارسال شده و پس از تست صحت کارکرد، برای تحویل به مشتری آماده می شود.

صحت عملکرد لپ تاپ –پس از تعمیر- در این مرکز توسط کارشناسان ارشد بخش تعمیر و تحویل انجام می پذیرد. جهت کاهش خطا در این بخش، مدیریت مرکز تعمیرات لپ تاپ ایسر اقدام به ضمانت و گارانتی تمامی خدمات مرتبط با این محصول نموده است. تعمیرات قاب لپ تاپ ایسر، تعمیر لولای لپ تاپ، کالیبره کردن باتری لپ‌تاپ، تعمیرات مادربرد لپ تاپ و … برخی از تخصصی ترین سرویس هایی است که دارندگان لپ تاپ های ایسر با حضور در این مرکز می توانند از آنها بهره مند گردند.

نمایندگی ایسر و واحدهای تعمیرات ایسر

نمایندگی ایسر برخوردار از دو ویژگی بارز و برجسته است که تمایز و پیشروی این مرکز را در میان سایر مجموعه های هم رده سبب گشته است. ویژگی نخست این مجموعه همکاری با تیمی از زبده ترین و خبره ترین کارشناسان و مهندسان دو حوزه سخت افزار و نرم افزار تعمیرات لپ تاپ است که به دلیل تجربه بالا و حضور در همایش های بین المللی قادر به رفع و حل کلیه اشکالات ایجاد شده در این دستگاه به بهترین نحو ممکن هستند.

ویژگی دیگر بهره مندی این مرکز از پیشرفته ترین تجهیزات دو حوزه سخت افزار و نرم افزار است که هر شش ماه یکبار –همگام با تکنولوژی های این حیطه- بروزرسانی می گردند. بروزرسانی تجهیزات این مجموعه سبب می گردد تا مهندسان تعمیر بتوانند کارآمدترین متدهای تعمیرات لپ تاپ را بر روی این دستگاه ها اِعمال نموده و پیاده سازند. این دو ویژگی به شکلی بارز و برجسته در میان تمامی واحدهای ارائه دهنده خدمات، به ویژه واحدهای تعمیرات لپ تاپ ایسر و … قابل مشاهده است. واحدهای تعمیرات ایسر در بخش زیر معرفی می شوند.

اخبار، مقالات، محصولات و سوالات متداول در سایر بخش های وب سایت قابل پیگیری است.

Rate this post