اشتراک گذاری

آشنایی با قطعات لپ تاپ

آشنایی با قطعات لپ تاپ یکی از موضوعات مهمی است که تمامی کاربران این دستگاه باید به آن توجه کنند. لپ تاپ از دو بخش نرم افزاری و سخت افزاری تشکیل شده است. در بخش نرم افزاری تمام برنامه های پایه، سیستمیک، کاربردی و … وجود دارند که هر کدام برای اجرای عملکردی ویژه مناسب هستند. در بخش سخت افزاری، قطعات گوناگونی حضور دارند که هر قطعه با تعداد زیادی سیم وکابل به بخش های دیگر مرتبط می شود.

در ادامه موضوع آشنایی با قطعات لپ تاپ قصد داریم، مهمترین قطعات سخت افزاری داخلی لپ تاپ را برای شما شرح دهیم؛ شناخت این قطعات مسیر تعمیر لپ تاپ را دقیق تر و عیب یابی این دستگاه را سریع تر ممکن می سازد. همراه ما باشید.

آشنایی با قطعات لپ تاپ

معرفی قطعات لپ تاپ

در ادامه جهت آشنایی با قطعات لپ تاپ چند مورد از آنها را برای شما نام برده و عملکرد آنها را نیز شرح داده ایم. قطعات لپ تاپ شامل موارد زیر می باشد:

Mother board

در مسیر آشنایی با قطعات لپ تاپ، مادربرد اولین قطعه و مهمترین قطعه ای است که باید در نظر گرفته شود. این قطعه در حکم ستون فقرات لپ تاپ است و کار آن کنترل کردن پردازشگر مرکزی و ارتباط دادن آن با قسمت های دیگر است.

خود مادر برد متشکل از پورت ها و سوکت ها مختلفی است؛ ازجمله آنها باید به  پورت USB، پورت لن، پورت VGA و HDMI، پورت HeadPhone و Microphone، Memory Card Reader، سوکت لن، سوکت هارد و سوکت رم اشاره کرد.

کارت گرافیک

با آشنایی با قطعات لپ تاپ  متوجه می شوید که در لپ‌تاپ‌ها دو نوع کارت گرافیک وجود دارد. کارت گرافیک مدل integrated که نمی‌توان با آن کارهای سنگین انجام داد و کارت گرافیک dedicated برای انجام کارهای سنگین است.

قطعاتی نظیر Clock Speed، Cache (حافظه نهان)، TDP، Features Graphic، DirectX، Memory Bus Width ( پهنای با ند حافظه)، سیستم عامل (OS) و Display (صفحه نمایش) از دیگر قطعات لپ تاپ است که در مسیر آشنایی با قطعات لپ تاپ باید به آنها اشاره شود.

گذرگاه FSB

در حوزه آشنایی با قطعات لپ تاپ، آشنایی با گذرگاه FSB نیز ضرورت دارد. گذرگاه FSB، گذرگاهی بین رم و پردازشگر است. به کمک این گذرگاه پردازنده به پل شمالی متصل می شود. در واقع این بخش شامل گذرگاه RAM،PCI،AGP است. هر چه گذرگاه FSB عریض تر باشد، عبور اطلاعات از آن راحت تر است و انتقال اطلاعات با سرعت بیشتری میان CPU و RAM انجام می شود.

CPU

Central Processor Unit، مغز متفکر لپ تاپ است. عملکرد های ریاضی، منطقی، مقایسه ای و محاسبه های مربوط به آدرس دهی در لپ تاپ بر عهده CPU است.  CPU مهم ترین تراشه روی مادر برد است. این قطعه به صورت مستقیم و غیر مسقیم بر سایر قطعات روی برد اصلی و سایر قسمت های لپ تاپ نظارت دارد.

هارد دیسک

برای آشنایی با قطعات لپ تاپ باید هارد دیسک را نیز بشناسید. هارد دیسک، قطعه اصلی ذخیره‌سازی اصلی اطلاعات در لپ‌تاپ است.

مموری با نام رایج RAM

RAM معروف ترین حافظه مورد استفاده سیستم های رایانه ای است. RAM حافظه در دسترس است و لپ‌تاپ برای نگهداری کد برنامه و اطلاعات در طول اجرای یک فرمان از RAM استفاده می‌کند.

برای اینکه بدونی تعویض رم لپ تاپ چطور انجام میشه خوندن این مقاله رو دنبال از دست نده. نکات مهمی رو بهت آموزش میده

نمایندگی تعمیرات لپ تاپ

نمایندگی تعمیرات لپ تاپ در خدمت همه کاربران است تا تمامی نیاز های آنها را در زمینه نرم افزار و سخت افزار مرتفع سازد. این نمایندگی یک مرکز جامع است که  از امکانات و تجهیزات مدرن و پیشرفته بهره می برد. از همین رو به راحتی می تواند هر مدل از لپ تاپ را از هر برندی تعمیر و ترمیم کند. در تنها نمایندگی رسمی تعمیرات لپ تاپ ایسر در ایران، مجموعه ای از پیشرفته ترین ابزار و دستگاه های عیب یابی و ترمیم و تعمیر فراهم است.

این نمایندگی در بخش های جداگانه سرویس دهی می کند. هر تعمیرکار و تکنسین در زمینه کاری خود خدمات دهی می کند. این افراد تجربه کاری فراوانی دارند و مدل های مختلفی از لپ تاپ ها را در برند های مختلف، تعمیر و ترمیم کرده اند، به همین دلیل ساختار پیچیده نرم افزاری و سخت افزاری این دستگاه را به خوبی می شناسند.

 نمایندگی رسمی تعمیر لپ تاپ، مسئولیت تعویض قطعات انواع لپ تاپ را تنها با نمونه های اصل و اورجینال نیز می پذیرد. تمامی سرویس های خدماتی این مرکز همراه با ضمانت نامه های کتبی و رسمی است و کیفیت چاشنی همیشگی این مرکز معتبر و استاندارد است.

نمایندگی ایسر

نمایندگی ایسر درگاهی امن و ایمن است که در زمینه فروش، خدمات پس از فروش و تعمیرات ایسر سرویس دهی می کند. در این نمایندگی امکانات و تسهیلات بسیار متنوع و گسترده ای فراهم است. تنها نمایندگی رسمی ایسر در ایران همواره با کاربران خود در تعامل است و نیاز های آنها را به خوبی می شناسد و بر اساس آن برنامه ریزی می کند. در این نمایندگی می توانید در نخستین گام از سرویس مشاوره ای رایگان و تخصصی بهرمند شوید و خریدی مطمئن داشته باشید.

در این سرویس امکان مقایسه خواهید داشت، محصول مورد نظر خود را از لحاظ امکانات، قیمت، و … با نمونه های مشابه در سایر برند ها مقایسه می کنید و با در نظر گرفتن فاکتور های مهم برای خرید و با توجه به شرایط اختصاصی خود، انتخابی درست و بهینه خواهید داشت. در بخش دیگری از خدمات انحصاری این مرکز می توانید از خدمات مختلف سرویس در محل ایسر در درجات گوناگون بهره مند شوید.  امکانات و تسهیلات این نمایندگی بسیار متنوع و گسترده است.

طیف وسیعی از کاربران ایسر را حمایت می کند و تنها برای تامین رفاه حال آنها تدارک دیده شده است. کارشناسان و تعمیرکاران در هر بخش تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا هیچ کاربری از کاربران محصولات ایسر از خدمات ناراضی نباشد و در این مسیر نیز از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند.  برای دریافت اطلاعات بیشتر لطفا تماس بگیرید و جزئیات بیشتر را از کارشناسان مربوطه جویا شوید.

Rate this post